Rock Piont výprodej Camping

Reklamace po telefonu? Rychlá a pohodlná, ale ne bez rizika!

17.08.2014 18:12

Reklamovat služby operátora či chybné vyúčtování po telefonu je rychlé a pohodlné. Není to však nejvhodnější způsob řešení problematické situace.

dtest

Zvednout telefon a reklamovat služby je rychlé a pohodlné řešení problematické situace. Ale co když operátor reklamaci nevyřídí? Pak budete těžko prokazovat, že jste reklamaci uplatnili v zákonem stanovené lhůtě, nebo že vám byly sděleny chybné informace.

"Na naši poradenskou linku se často obracejí spotřebitelé s tím, že operátor nevyřídil telefonickou reklamaci nesprávného vyúčtování či služeb. Nebo že jim byly sděleny špatné či neúplné informace. Nemáte-li záznam hovoru, budete se později jen těžko domáhat svých práv," upozorňuje Lukáš Zelený, vedoucí právního oddělení dTestu.

Čeká vás těžké prokazování reklamace

S telefonickou reklamací je spojen i další problém a to, že budete obtížně prokazovat, že vůbec a kdy jste reklamaci uplatnili. Podle zákona o elektronických komunikacích máte na reklamaci vyúčtování lhůtu dva měsíce ode dne dodání vyúčtování. Lhůta pro reklamaci vadně poskytnuté služby je stejně dlouhá, ale počíná běžet ode dne poskytnutí služby. Pokud reklamaci neuplatníte včas, ztrácíte na ni nárok.

Řešením je písemná forma

"Spotřebitelům vždy doporučujeme, aby uplatňovali reklamaci písemně. Mohou tak později obsah reklamace a datum jejího uplatnění prokázat," pokračuje Zelený.

Povinnost operátora je jednat bez zbytečného odkladu

Operátor je povinen vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do jednoho měsíce ode dne doručení reklamace. V případě, že je pro vyřízení reklamace nutné věc projednat se zahraničním provozovatelem, prodlužuje se lhůta o další měsíc.

Co dělat, když operátor nevyhoví?

Nevyhoví-li operátor reklamaci, můžete podat námitku u Českého telekomunikačního úřadu. Máte na to jeden měsíc a za správní řízení zaplatíte poplatek 100 Kč. Pečlivě však zvažte, jaké důkazy máte k dispozici. Český telekomunikační úřad totiž přizná úspěšnému účastníku řízení náhradu nákladů, kterými jsou zejména náklady na právní zastoupení, hotové výdaje účastníků a jejich zástupců, včetně správního poplatku.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima