Žluté vlaky Regiojet cestující zřejmě neuchvátily

21.07.2010 7:23

Od 5. června brázdí trať Plzeň - Domažlice žluté vlaky Regiojet. Zpočátku jezdily za 5 korun a byly narvané k prasknutí. Nyní jezdí za běžnou cenu a jsou poloprázdné. QAP se vydal zjistil proč.

Lucinka a Pavlík
Lucinka a Pavlíkchata 024chata 026

Žluté autobusy jistě zná každý a mnozí z vás je jistě už využili. Proč ne, káva, pěkné a čisté svezení ještě za dobrou cenu. Tatáž firma vyrazila po autobusech i na železnici. Jak se jim s vlaky daří po téměř dvou měsících provozu zjišťoval QAP.

Od 5. června jste mohli na trati Plzeň - Domažlice vidět nové vlaky Regiojet. Až do 20. června vozily za 5 korun tam i zpět. Mohli jste poznat čistotu, luxus, žádné kodrcání a rotrhané sedačky. Příjemná stewardka vám nabídla kávu nebo i ovoce. Tehdy praskaly Regiojety ve švech. Nyní?

V současné době jezdí Regiojet za běžnou cenu tedy o 5 korun levněji než České dráhy. QAP vyrazil na polední spoj, který odjíždí z hlavního nádraží v Plzni v 11:32 hodin. Je 11:29 hodin a marně podupáváme na nástupišti číslo 1, odkud má za necelé tři minuty odjíždět žlutý zázrak. Spolu s námi je zde 5 dalších lidí, stejně netrpělivých.

Hurá, 11:30 a už je tu. To je ale fofr, vystoupí asi 4 lidé a stejně jich i nastoupí. Vše v běhu, stewardka před námi prchá do vlaku a zavírá dveře. Vlak je obsazen asi 10 lidmi. V 11:32 hodin kvapem odjíždí a mizí v dál.

Odchytli jsme alespoň pár názorů na svezení žlutým vlakem. "Vcelku to jde, je to rozhodně hezčí a čistější, ale jen o bůra levnější. Určitě to nebudu vyhledávat nějak extra, prostě buď pojede Regiojet nebo jinej, starej vlak," řekl QAPu student Petr.

To maminka s kočárkem byla sdílnější. "Rozhodně nejsem spokojená, jestli jim chcete dělat reklamu, tak se mě radši neptejte," říká maminka Lucinky a Pavlíka. " RegioJet je o pět korun levnější než České dráhy a chtěli po mně 15 korun za kočárek, což se mi zdá dost! České dráhy nechtějí za kočárek nic a v MHD se za kočárek také neplatí. Stewardka mi ale řekla, že nejsou MHD. Byla ale příjemná a pomohla mi dovnitř s kočárem, to je jediný dobrý," vysvětluje maminka Lenka Pytlíková. "Jela jsem už jednou v době, kdy bylo jízdné 5 korun, ale to jsem jela bez dětí. Vlak byl značně přeplněný a zřejmě nefungovala klimatizace. Bylo málo míst k sezení a děti i důchodci museli stát," dodala. "První stanice od Plzně, kde RegioJet staví za Plzní je od nového grafikonu myslím Holýšov, takže bude nepoužitelný pro lidi, kteří bydlí například ve Vejprnicích a rádi by ho využívali denně například k dopravě do práce," vidí další problém Lenka Pytlíková z Vejprnic.

Názor oné maminky asi nebyl ojedinělý, počet lidí ve vlaku byl minimální. Zeptali jsme se proto ředitele společnosti Radima Jančury, jaké mají počty přepravených cestujích před a po ceně za 5 korun a také zda jsou spokojeni s počtem cestujích. Do telefonu zněl velice naštvaně a sdílný moc nebyl. Že by euforie po začátcích, kdy vlaky praskaly ve švech upadla? Že by cestující na Plzeňsku nebyli uchváceni?

Chyba vykreslování obsahu: End tag </meta> is not required
End tag </meta> is not required
End tag </meta> is not required
End tag </meta> is not required
SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima