Byty i obchody...Náměstí Emila Škody by se mohlo zásadně proměnit - VIZUALIZACE

26.06.2015 8:05

Náměstí Emila Škody mezi Škodovkou a autobusovým nádražím v Plzni by mohlo získat zcela novou podobu. Město schválilo novou územní studii. Podívejte se na konečnou vizualizaci.

Územní studie Plzeň, Náměstí Emila Škody.compressed_12929
Územní studie Plzeň, Náměstí Emila Škody.compressed_12525Územní studie Plzeň, Náměstí Emila Škody.compressed_12626Územní studie Plzeň, Náměstí Emila Škody.compressed_12727 - IIÚzemní studie Plzeň, Náměstí Emila Škody.compressed_12727Územní studie Plzeň, Náměstí Emila Škody.compressed_12929 - IIÚzemní studie Plzeň, Náměstí Emila Škody.compressed_12929Územní studie Plzeň, Náměstí Emila Škody.compressed_13131

Zanedbaný a nevyužitý prostor mezi Tylovou a Husovou ulicí v Plzni u autobusového nádraží by se mohl proměnit v luxusní lokalitu. Město shcválilo konečnou územní studii, na které se dlouho pracovalo. V oblasti by mohly vzniknout obchody, byty i restaurace.

Vedení města schválilo územní studii pro lokalitu náměstí Emila Škody, tedy prostor trojúhelníkového tvaru, který je vymezen ulicemi Tylova – Skvrňanská – Kotkova.

"Studie dá městu konkrétní představu, jak by mělo v budoucnu vypadat území mezi Škodovkou a centrálním autobusovým nádražím. Tato lokalita by mohla být do budoucna velmi zajímavá, atraktivní,“ uvedl technický náměstek primátora Pavel Šindelář. V současné době jde o převážně zanedbané prostranství o rozloze několika hektarů, jehož součástí je velké parkoviště i podzemní kryt civilní obrany.

Studie řeší konkrétně prostor dnešního náměstí a také variantu pro území po přemístění autobusového nádraží. To je ale zatím spíš jen výhledem do budoucna.

"V první části navrhuje studie dostavbu bloků objektů s vytvořením menších náměstí nebo veřejných prostranství, bloky by měly být typickou městkou zástavbou s využitím pro bydlení, administrativu, občanskou vybavenost a s využitím parteru pro drobné obchody, služby a podobně,“ říká ředitelka Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně Irena Vostracká.

Mezi bloky je navržena rozšířená ulice - náměstí Emila Škody, která společně se zelení a mobiliářem vytvoří příjemný veřejný prostor. V nové úpravě je počítáno také s parkovacím domem. První na řadu by měla přijít stavba doplňující zástavbu do Husova náměstí.

Jako druhá etapa je řešena severní část území vymezená ulicemi Tylova - Skvrňanská - Kotkova, která zabírá převážně Centrální autobusové nádraží. "V této části se nachází i takzvaný Brummelův dům s interiéry Adolfa Loose, studie tak například řeší, jak oblast s tímto domem dokomponovat do bloku domů. Urbanistické řešení této části dokumentuje potenciál dalšího rozvoje tohoto území, avšak zatím bez vazby na možnou realizaci," dodává mluvčí radnice Eva Barborková.

Zdroj vizualizace: Útvar koncepce a rozvoje města Plzně.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT