„Čtyřka“ na Košutku už jezdí po zrekonstruované trati – FOTKY

27.07.2017 6:31

Rekonstrukce trati tramvajové linky číslo 4 ve směru na Košutku, stavba Karlovarská III. etapa, byla dokončena. V rámci stavby byly opraveny nejen koleje, ale i zastávky, přibyly parkovací zálivy...

IMG_8048
IMG_8029IMG_8031IMG_8030IMG_8033IMG_8043IMG_8047IMG_8048IMG_8053IMG_8052tramtrat1tramtrat4 (002)

Při poslední části rekonstrukce byla opravena trať v délce 935 metrů. Oprava navázala na druhou etapu z roku 2011. Rekonstrukce začala pod Severkou, pokračovala přes křižovatky Gerská se Studentskou, Kralovickou a Manětínskou ulicí až po točnu na Košutce.

Při opravě byly kompletně vyměněny kolejové pásy, trolejové vedení a upraveny tramvajové zastávky. V opravovaném úseku je i nové veřejné osvětlení.

„Stavba zahrnovala také opravu silnice III/1808 mezi zastávkami Severka a Plzeňka, zrušení podchodu u zastávky Plzeňka a vybudování parkovacích zálivů. Změn k lepšímu se dočkaly rovněž křižovatky Gerské ulice s Manětínskou a Kralovickou, kde bylo mimo jiné upraveno signalizační zařízení,“ řekl Pavel Šindelář.

Náklady na stavbu činily 85 milionů korun včetně DPH. Většinu z nich hradilo město Plzeň ze svého  rozpočtu, na opravě silnice se podílela částkou zhruba 7,5 milionu korun Správa a údržba silnic Plzeňského kraje.

Rekonstrukci zahájila v září 2016 firma COLAS RAIL CZ s. r. o., v listopadu 2016 byl zahájen zkušební provoz nové tramvajové tratě. Kolaudace stavby se uskutečnila v první polovině měsíce července 2017.

Tramvajová trať linky č. 4 ve směru na Košutku patří mezi nejvyužívanější, do první a druhé etapy její opravy investovalo město 312 milionů korun. 

Druhá etapa zahrnující 1100 metrů dlouhý úsek od ulice Na Chmelnicích po křižovatku se Sokolovskou ulicí byla v roce 2011 největší investiční akcí města a vyšla na 136 milionů korun s DPH. Náklady na předtím provedenou opravu první části trati v délce téměř jeden kilometr si vyžádala 176 milionů korun s DPH.

foto: QAP.cz, Město Plzeň

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT