Na tratě v regionu vyjedou luxusní vlaky RegioPanter - VIZUALIZACE

01.04.2019 7:02

České dráhy objednaly zbrusu nové vlaky RegioPanter. Jezdit budou i v Plzeňském kraji hned na několika tratích. Cestující čeká opravdový komfort. PODÍVEJTE SE!

EMU160-2_class
EMU160-2_classEMU160-1_classEMU160-bikeEMU160-doorEMU160-WCEMU160-ext

České dráhy uzavřely se Škoda Transportation a Škoda Vagonka rámcový kontrakt na dodávku až 50 nízkopodlažních dvouvozových elektrických jednotek typu RegioPanter se 140 místy k sezení. Z rámcového kontraktu byla hned zadána výroba 31 vlaků.

"Soutěž na rámcovou dodávku až 50 moderních elektrických jednotek jsme vyhlásili už loni, abychom mohli jednotlivým regionům nabídnout co nejrychleji další obnovu vozidlového parku. Ta se odvíjí od smluv na zajištění dopravní obslužnosti od prosince 2019, které s kraji postupně uzavíráme,“ vysvětluje postup předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Miroslav Kupe. "Aktuálně máme uzavřené nové smlouvy na dopravní obslužnost, které znamenají práci pro 31 nových souprav. Jejich výrobu jsme zadali hned při podpisu rámcového kontraktu. Díky tomu nasadíme první jednotky z uvedeného kontraktu už za 25 měsíců, tedy na jaře roku 2021. Pokud bychom soutěžili nové vlaky až po uzavření všech kontraktů na dopravní obslužnost, byly by první jednotky nasazeny přibližně o rok později.“

Potvrzená je nyní výroba 31 jednotek pro linku spěšných vlaků Plzeň – Cheb – Karlovy Vary (4 kusy), pro linku P2 Klatovy – Plzeň – Beroun (11 kusů), pro kraj Vysočina (6 kusů) a Jihočeský kraj (10 kusů) v hodnotě 3,6 miliardy korun.  

Csetující se mohou těšit na skutečný luxus...

Moderní vlaky nabízejí cestujícím světlý a přehledný klimatizovaný interiér s ergonomicky řešenými sedačkami s textilním potahem. Nástup usnadňuje nízkopodlažní uspořádání. Výška podlahy vlaku je ve výšce moderních nástupišť, díky tomu je snadný nástup do vlaku i pro malé děti, seniory nebo osoby se zdravotním postižením. Osoby na vozíku mohou navíc využít plošinu, která usnadní překonání mezery mezi vlakem a nástupištěm nebo výškový rozdíl u starších nástupišť.

EMU160-WC

Nevidomí pak mohou použít k ovládání nástupních dveří vlaku speciální vysílačku pro nevidomé. Sociální zařízení je s uzavřeným systémem, takže může být použité i ve stanici. Je řešeno jako bezbariérové přístupné i pro osoby na vozíku a je navíc vybaveno i sklopným pultem pro přebalování kojenců.  

Soupravy jsou vybaveny také Wi-Fi připojením k internetu, elektrickými zásuvkami 230 V pro napájení drobné elektroniky cestujících. Cestující mají k dispozici také bohatě dimenzované úložné prostory pro zavazadla včetně univerzálního prostoru pro uložení kočárků, jízdních kol nebo zvlášť objemných spoluzavazadel. Soupravy budou vybaveny moderním audiovizuálním informačním systémem s LCD monitory, který informuje cestující o průběhu jízdy, např. o cílové stanici, směru jízdy následující zastávce, a také o mimořádnostech na trase.

FOTO: České dráhy

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT