15.12.2024 10:32
15.12.2024 8:29
V Plzni vznikl nový prostor, kde najdou útočistě děti a mladí lidé v náročné životní situaci - FOTKY
14.12.2024 17:34
Z loupežného přepadení pošty v Tlučné byl obviněn pětapadesátiletý muž
Dobíjení karty i další transakce potvrdíte nově přímo ve vozech MHD
Nákupy z e-shopu Plzeňské karty budou moct cestující od středy 28. prosince potvrzovat přímo ve vozech MHD, kde je možné platit platební kartou. Přinášíme podrobnosti.
Nákup jízdného nebo dobíjení elektronické peněženky se dosud muselo dokončovat na bankomatech české spořitelny nebo na zákaznických centrech dopravních podniků. Nově se bude moct poslední krok nákupu provést přímo ve vozech MHD.
"Nyní stačí po nákupu v e-shopu Plzeňské karty pouze přiložit Plzeňskou kartu k vozidlovému terminálu při první cestě MHD a transakce je dokončena. Informace o nabití karty se do systému dostává zhruba do 2 hodin od zaplacení nákupu. Tato novinka se týká pouze nových Plzeňských karet vydávaných od března 2015," říká mluvčí dopravních podniků Kateřina Fránová. Novinka je tedy možná jen u nových karet, které jsou na výšku a mají čárový kód.
V případě starších karet musí lidé stále poslední krok transakce provést na bankomatech České spořitelny, nebo na Zákaznických centrech PMDP.
"Dlouhodobě se snažíme odstraňovat bariéry pro nákup jízdného. Jednotlivé jízdné jsme cestujícím naposledy přiblížili prostřednictvím užití bezkontaktních bankovních karet a nyní jsme rádi, že zjednodušení nabídneme i našim dlouhodobým zákazníkům, především předplatitelům,“ říká šéf dopravních podniků Michal Kraus.
Takzvaná validace transakcí se provádí ve voze na terminálu, kde se platí bezkontaktní platební kartou. Dveře, u kterých se tento terminál nachází, jsou označeny standardním piktogramem pro bezkontaktní platby a zpravidla se jedná o druhé dveře od řidiče, kromě obousměrných tramvají.
Projekt se bude do konce testovat v provozu, cestující mají jakékoliv problémy hlásit...
Minimálně do konce ledna bude projekt v testovacím režimu. "Cílem pilotního provozu je zachytit případné nedostatky řešení především z pohledu zákazníka. PMDP velmi ocení pomoc veřejnosti při testování tohoto unikátního řešení," dodává tisková mluvčí společnosti.
Případné problémy nebo nejasnosti mají lidé zasílat písemně na emailovou adresu pmdp@pmdp.cz.
FOTO: ilustrační