11.12.2024 15:28
11.12.2024 14:24
Šumavský Špičák zahájí o víkendu lyžařskou sezonu! Využijte slevy na skipasy
11.12.2024 13:01
Policie pátrá v souvislosti s krádeží v centru Plzně po muži na fotografii. Poznáte ho?
Dopravní podniky budou bojovat o cestující. Spouští obří kampaň
Plzeňské městské dopravní podniky přišly za posledních zhruba osm let o miliony klientů. Teď se snaží pokles zastavit. Spouští se proto masivní kampaň Máte Hromadů Důvodů. Do MHD lákají nové polepy vozů, letáky i videa. PODÍVEJTE SE!
Obdobně jako v jiných městech v republice i Plzeňské městské dopravní podniky bojují o klienty. Klesající trend v počtu přepravených osob za poslední roky má pomoct zastavit nová kampaň - Máte hromadů Důvodů. Ta se spouští od září a potrvá do února. K cestování MHD mají lidi přesvědčit letáky i videa.
S poklesem počtu přepravených osob se dopravní podniky více méně potýkají v posledních zhruba osmi letetch. I když během té doby se sem tam lehce počty cestujících za rok zvedly, stále je to málo oproti roku 2007. Tehdy MHD v Plzni za rok přepravila zhruba 108 milionu lidí. Za rok 2014 to bylo už o sedm milionů méně. A právě to by měla kampaň pomoct postupně vyřešit.
"Kampaň cílí především na uživatele individuální automobilové dopravy a na občasné uživatele městské veřejné dopravy. Cílem kampaně je zastavit pokles počtu přepravených osob MHD v Plzni. Máme za to, že těch důvodů, proč jezdit MHD, je hromada. Jedním z nich je úspora času. V autě si nemůžete vyřídit pracovní emaily, přečíst zprávy, ale musíte se věnovat řízení," říká tisková mluvčí dopravních podniků Kateřina Fránová.
Zatím dopravní podniky plánují lákat touto formou cestující zhruba půl roku. "Kampaň proběhne od září do února. Dopady budeme vyhodnocovat nejspíš až s nějakým odstupem s tím, že bychom ji rádi i v průběhu dalších období oživili, obnovili nebo připomněli. Určitě není dosažitelné změnit během pár měsíců chování cestující veřejnosti," dodává Kateřina Fránová s tím, že součástí kampaně bude i řada soutěží.
Kampaň vyšla na stovky tisíc. K cestování MHD mají nalákat polepy vozů i videa...
Samotná realizace kampaně vyšla na 400 tisíc. Na internetu, na sociálních sítích a na dalších místech se budou objevovat nově vzniklá videa, která mají ukázat, že "cestovat hromadně se vyplatí". Videa najdete na webu www.pmdp.cz.
Trend snižování počtu cestujících paradoxně pokračuje v posledních letech, i když komfort nabízených služeb se naopak zvyšuje. V Plzni je momentálně velkou novinkou, která se cestujícím líbí, možnost placení jízdného bezkontaktní kartou.
FOTO: PMDP