Dopravní podniky obmění vozový park! Nakoupí nové tramvaje, trolejbusy i autobusy

10.01.2014 7:03

Dopravní podniky v Plzni v letošním roce chystají velké nákupy. Do Plzně dorazí nové tramvaje, nové trolejbusy i autobusy. První z vozů by měl přibýt už na konci ledna.

Technická kontrola nové tramvaje Vario LF 2/2 IN v depu tramvají na Slovanech 25.10.

Dopravní podniky v Plzni chystají také pro rok 2014 obměnu vozového parku. Některé z vozů jezdí po Plzni už i 20 let a společnost je bude postupně vyřazovat. První nový vůz dorazí už na konci ledna, pak budou novinky do Plzně přicházet postupně v průběhu celého roku.

Už během října loňského roku se v Plzni cestující MHD svezli novou tramvají LF 2/2 IN. Poměrně v tichosti se do Plzně v závěru loňského roku dostala ještě druhá tramvaj stejného typu a v letošním roce se chystá nákup dalších. "V letošním roce nakoupíme další dvě tyto tramvaje. První by měla přijít už do konce února. Je oboustranná a jezdit budou nové tramvaje na lince číslo 1. Využívané budou také při výlukách, vzhledem k tomu, že jsou oboustranné," potvrdil QAPu provozní ředitel PMDP Jiří Ptáček.

Kromě toho chystají dopravní podniky také modernizace tramvají. Ty v roce 2014 proběhnou u dvou vozů. V loňském roce dopravní podniky nakoupily dvě krátké tramvaje a dvě oboustranné tramvaje, přičemž zároveň proběhlo celkem pět modernizací na starších vozech.

První novinka dorazí do Plzně už na konci ledna. Poslední nové trolejbusy přibydou ve vozovém parku v listopadu.

Kromě tramvají obmění PMDP stejně jako loni i řady autobusů a trolejbusů. "V loňském roce jsme nakoupili jeden dvanáctimetrový trolejbus a tři dvanáctimetrové autobusy. V letošním roce nakoupíme tři dvanáctimetrové trolejbusy, jeden dvanáctimetrový autobus a celkem sedm osmnáctimetrových autobusů. Nasazené budou podle potřeby," říká Jiří Ptáček. 

Nové vozy v PMDP vždy nahrazují ty staré, které už postupně dosluhují. Automaticky s příchodem nových se vyřazují ty nejstarší. "Máme stanovený plán obnovy, abychom splnili legislativu a také kvůli životnosti vozů," vysvětluje provozní ředitel společnosti. 

V průměru jsou vozy ve věku 14 až 16 lez na vyřazení. V Plzni ale některé autobusy jezdí i 18 let a u trolejbusů dokonce v krajním případě 20 let. I když nejspíš by řada cestujících netipovala takový vysoký věk vozů. Mění se právě ve chvíli, kdy už skutečně musí. "Snažíme se, abychom zbytečně neinvestovali, pokud to není nutné," říká Jiří Ptáček.

Stejně jako tramvaje, také trolejbusy a autobusy musí najet spoustu kilometrů v testech, než začnou vozit cestující. Nové vozy budou v Plzni přibývat postupně během celého roku. "První trolejbus přijde na konci ledna, například tramvaj v únoru a v březnu nový autobus. Nové vozy budou přibývat postupně během celého roku s tím, že poslední dodávka dvou trolejbusů se očekává v listopadu letošního roku," uzavírá provozní ředitel.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima