13.12.2024 17:56
13.12.2024 13:24
Plzeňští strážníci pomohli muži, který pomýšlel na sebevraždu
13.12.2024 9:22
Bazén v nové nafukovací hale na Slovanech se otevírá veřejnosti - FOTKY
Dopravní podniky rozjíždí velký průzkum! Cestující budou stavět tazatelé
Plzeňské městské dopravní podniky rozjíždí od října velký průzkum mezi cestujícími. Lidi budou oslovovat tazatelé s dotazníky na frekventovaných místech. Průzkum potrvá do 10. října.
Cestující MHD v Plzni by od 1. října měli počítat s tím, že je budou zastavovat pracovníci dopravních podniků a budou je zpovídat. Společnost rozjíždí po dvou letech velký průzkum ohledně spokojenosti cestujících. Potrvá až do 10. října a dopravním podnikům by měl pomoct v následném zkvalitnění služeb.
Průzkumy ohledně spokojenosti zákazníků provádí dopravní podniky většinou jednou do roka. Výjimkou byl loňský rok, kdy se obdobná akce nekonala. V pořadí už jde ale o osmý průzkum, který dopravní podniky v ulicích Plzně provádí. "Průzkum bude probíhat od 1. do 10. října. Otázky budou podobného charakteru jako v předchozích letech – četnost použití veřejné dopravy, nejčastější cíle cest, spokojenost s různými aspekty veřejné dopravy a tak dále," říká mluvčí dopravních podniků Kateřina Fránová.
Pracovníky, kteří budou průzkum provádět, na první pohled sice cestující nepoznají, nicméně by se měli prokázat pověřením od dopravních podniků. "Tazatelé nebudou na pohled nijak odlišní. Budou mít k dispozici pověřovací dopis PMDP a „Průkaz tazatele“ tedy oficiální potvrzení že smí provozovat dotazování. Stát budou na přestupních uzlech a dalších významných zastávkách jako například u Mrakodrapu," dodává mluvčí společnosti.
Vyplnění dotazníku zabere lidem zhruba 5 až 7 minut. Důvody opětovného spuštění dotazování jsou jasné. "Názory našich cestujících a jejich požadavky sledujeme dlouhodobě a letos organizovaný průzkum je již osmý v pořadí. Důvodů je několik: lepší informace o chování zákazníků, míra spokojenosti cestujících s poskytovanými službami, identifikaci slabých stránek nebo příležitostí v oblasti veřejné dopravy," vysvětluje Kateřina Fránová.
V uplynulých letech dopravní podniky reagovaly na výsledky průzkumů vždy nějakým opatřením nebo změnou. Například probíhala na základě informací od cestujících různá školení řidičů nebo revizorů, na základě průzkumu byla ale mimo jiné také zavedená SMS jízdenka.
FOTO: ilustrační