Dopravní podniky rozšířily historický vozový park! K dispozici je trolejbus z roku 1987

25.06.2015 10:03

Plzeňské městské dopravní podniky mají novinku v nabídce historických vozů. Nově je opravený nejstarší trolejbus řady Škoda 15 Tr. Dopravní podniky už ho nabízejí k pronájmu i na oslavy.

FOTO_PMDP

Projet se historickými vozy dopravních podniků v Plzni mají zájemci většinou během nejrůznějších městských oslav, kulturních akcí nebo státních svátků. Další možností je pronájem vozidel na nejrůznější soukromé nebo firemní akce. Nevšední zážitek si lidé většinou užívají třeba při oslavách narozenin. Teď je k mání další "staronová" novinka...

Historický vozový park Plzeňských městských dopravních podniků se rozrostl o dalšího "obyvatele". Od začátku prázdnin budou mít lidé možnost si k různým příležitostem pronajmout trolejbus z roku 1987. "Od 1. července 2015 si u nás můžete objednat jízdu historickým trolejbusem Škoda 15 Tr z roku 1987. Nejstarší dochovaný vůz své řady byl zrenovován na přelomu let 2014 a 2015," informovaly doprvní podniky.

Trolejbusy tohoto typu začaly v Plzni jezdit v červenci roku 1988 na lince číslo 10. Až do roku 2012 se v západočeské metropoli vystřídalo celkem 19 vozů tohoto typu. "Od roku 2007 začaly být postupně nahrazovány novějšími typy 25Tr a 27Tr a jejich provoz Plzeň ukončila dne 20. 12. 2012 symbolickou rozlučkovou jízdou v té době už jediným vozem modernizované řady 15TrM číslo 473," shrnují dopravní podniky na svém webu www.historickejizdy.cz.

Konrétně nově opravený trolejbus, který je teď k mání, ukončil svůj provoz v ulicích v roce 2000. Nákladnou rekonstrukcí prošel na přelomu loňského a letošního roku. Od července by mohl vyjet do ulic znovu. Zájemci za hodinu jízdy pro soukromé účely zaplatí  3 a půl tisíce korun. Ani zdaleka ale nováček mezi historickými vozy není nejdražší. Suverénně nejexkluzivnější je svezení se tramvají Křižík & Brožík č. 18 z roku 1899. U té hodina vyjde na 5650 korun.

Zájem o soukromé jízdy v posledních letech spíš stagnoval. Ovšem bylo to i v suvislosti s rozsáhlými rekonstrukcemi v Plzni, kdy se historické vozy na tratě příliš nevydávaly.

FOTO: Plzeňské městské dopravní podniky, a.s.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT