Dopravní podniky v Plzni mají nový čistící vůz! Mercedes stál 7 a půl milionu, FOTKY

22.08.2014 14:57

Formuli 1 mezi čistícími vozy si pořídily dopravní podniky v Plzni. Nově koupily Mercedes Atego za 7 a půl milionu korun. Za dvě noci provozu už stihl vyčistit koleje z Bor na Belánku.

Čisticí vůz_foto_PMDP (3)
Čisticí vůz_foto_PMDPČisticí vůz_foto_PMDP (2)Čisticí vůz_foto_PMDP (3)Čisticí vůz_foto_PMDP (4)Čisticí vůz_foto_PMDP (5)Čisticí vůz_foto_PMDP (6)

Tramvajové koleje v Plzni by se měly blýskat čistotou. Dopravní podniky pořídily zbrusu nový čistící vůz Mercedes řady Atego za 7 a půl milionu. Zmírnit by to mělo hlavně prašnost v oblasti hlavních tahů, kde po kolejištích běžně projíždí vysokou rychlostí vozy IZS. I když se cena zdá přemrštěná, vyšel celkem levně.

Na tramvajová kolejiště v Plzni už se pohybuje nový čistící vůz, který dopravní podniky koupily. Za 7 a půl milionu korun pořídila společnost super vůz s mnoha schopnostmi. "Vozidlo je vybaveno 2 nádržemi na vodu o celkové kapacitě 2 200 litrů. Při plném tlaku vody vydrží tato nádrž na 20 – 30 minut čištění kolejí. Je tedy nezbytné několikrát za směnu doplnit vodu ve vozovně. Při té příležitosti dochází i k vyprázdnění zásobníku, který pojme až 4 metry krychlové nečistot," popsala mluvčí PMDP Kateřina Fránová.

Největší novinkou je adaptér pro čištění kolejových žlábků, který pracuje na principu uvolňování nečistot jak mechanicky, tak i cestou vstřikování vysokého tlaku vody na znečištěná místa s následným vysátím do zásobníku nástavby. Tento adaptér je upevněn na spodku auta mezi koly. "Umožní efektivnější čištění kolejových tratí, především exponovaných úseků využívaných složkami integrovaného záchranného systému a výrazně sníží prašnost na tramvajovém tělese, například na Klatovské třídě. Dobrou zprávou je, že přes náročnější technologii je provoz výrazně tišší v porovnání s dosud užívanými vozy,“ vysvětluje Michal Kraus, generální ředitel PMDP.

Nováček už brázdí plzeňské ulice! Do dvou týdnů by měl vyčistit koleje v centru města...

Nový vůz už má za sebou dvě noční směny. "Zatím jsme vyčistili koleje z Bor na Belánku. Uvolňuje se hodně nečistot a někde to musíme brát i dvakrát. Do dvou týdnů bychom měli vyčistit koleje v centru města. Ta další čistění už budou rychlejší, protože těch usazenin už nebude tolik," vysvětlil QAPu Josef Vracovský, ředitel úseku drážní cesty.

Odhlučnění by mělo lidem jedině prospět. "Vzhledem k tomu, že ta čištění probíhají v noci, tak to odhlučnění je výrazný faktor," dodává Josef Vracovský.

I když částka 7 a půl milionu se může zdát hodně vysoká, opak je pravdou. Podobné vozy mohou vyjít i dvakrát tolik.

FOTO: PMDP

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT