QAPOVKY – NEJRYCHLEJŠÍ ZPRÁVY

Evropský den linky 112 se slavil také v Plzni! MÁME FOTKY

11.02.2015 18:36

Evropský den linky 112 proběhl tradičně pod taktovkou hasičů také v Plzni. Během odpoledne mohli zájemci v OC Plzeň na Rokycanské získat dárky nebo si vyzkoušet tísňové volání. Podívejte se na fotky!

Evropský den linky 112 (26)
Evropský den linky 112 (2)Evropský den linky 112 (3)Evropský den linky 112 (4)Evropský den linky 112 (5)Evropský den linky 112 (6)Evropský den linky 112 (7)Evropský den linky 112 (8)Evropský den linky 112 (9)Evropský den linky 112 (10)Evropský den linky 112 (11)Evropský den linky 112 (12)Evropský den linky 112 (13)Evropský den linky 112 (14)Evropský den linky 112 (15)Evropský den linky 112 (16)Evropský den linky 112 (17)Evropský den linky 112 (18)Evropský den linky 112 (19)Evropský den linky 112 (20)Evropský den linky 112 (21)Evropský den linky 112 (22)Evropský den linky 112 (23)Evropský den linky 112 (24)Evropský den linky 112 (25)Evropský den linky 112 (26)

11. únor tradičně patří "Evropskému dni linky 112". V České republice funguje linka již 11 let a kromě Evropské unice se na ni lidé v nouzi dovolají například i v Turecku nebo Norsku. V loňském roce přijala jednotná linka celkem víc jak 3 a půl milionů volání. V Plzni se den "stodvanáctky" slavil v OC Plzeň pod taktovkou hasičů, kteří linku spravují.

Během celého odpoledne byla pro zájemce v pasáží obchodního centra na Rokycanské nachystaná řada soutěží, kvízů a znalostních soutěží. Lidé si mohli vyzkoušet například simulované volání na linku 112 v případě havárie nebo rozsáhlého požáru. Na své si přišly hlavně děti, které si nakonec odnášely jeden dárek za druhým. Postupně ale i ti nejmenší museli splnit řadu úkolů. Například správně "obléknout" hasiče, člena záchranné služby nebo policistu.

Linka 112 je také v rámci Plzeňského kraje hojně využívaná. V drtivé většině případů ovšem telefonáty nejsou vysloveně opodstatněné nějakou událostí.

"Zhruba 90 procent telefonátů, které přijdou na tísňovou linku, tak nejsou žádostí o pomoc. Pouze deset procent je těch, které vyžadují naši pomoc. Ty zbývající se dělí do různých kategorií. Část je těch, které skutečně zneužívají tísňovou linku, ale ostatní jsou telefonáty typu omylů. Lidé si nás pletou s různými službami nebo operátorů, protože tísňová linka 112 je jediná, na kteoru je možné se dovolat i bez SIM karty. Takže pokud je člověk bez signálu nebo mají technické problémy, tak se i přesto mohou na tísňovou linku dovolat. Navíc je to možné i přes zamknutou klávesnici, takže mnohdy dojde spíš k takovým omylům, že je číslo vytočené omylem," říká mluvčí hasičů Pavla Jakubková.

Nicméně linka 112 skutečně plní svoji funkci především v případech hromadných nehod nebo při událostech, které vyžadují zásah všech složek IZS. "Výhodou tísňové linky 112 je především to, že se v jeden okamžik dozví o události všechny tři složky Integrovaného záchranného systému, to znamená policie, záchranná služba i hasiči. Pokud by ale lidé chtěli nahradit pouze zdravotní problém, je lepší volat rovnou na 155, nebo pokud jde o záležitosti jen pro policii, je lepší rovnou kontaktovat linku 158. Taková volání, pokud přijdou na linku 112, se přepoujují právě dál na tyto linky. Zvlášť pokud jde o zdravotní problém, tak personál na lince 155 je proškolený pro poskytování první pomoc přes telefon, to na lince 112 není," vysvětluje mluvčí hasičů.

FOTO: QAP.CZ

 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima