Služba Nehoda.cz pomáhá už osm let

13.09.2010 8:52

V roce 2003 vznikla v Plzni jako druhá v celé republice asistenční služba, která řidičům pomáhala řešit následky dopravních nehoda. S jedním z jejích zakladatelů a vlastníků Ing. Janem Muchnou si povídala redaktorka QAPu.cz.

Od mnoha starostí, které se na Vás navalí po dopravní nehodě, pomáhá nejen v Plzni služba Nehoda.cz. S jedním z jejích majitelů, Ing. Janem Muchnou, jsme si povídali o historii i současnosti společnosti.

Nehoda.cz funguje v Plzni od jakého roku, co vzniku společnosti předcházelo?

Od roku 2003 jsme existovali jako společnost MM Car - nezávislá likvidatura s. r. o., kterou jsme založili s kolegou, Romanem Matasem. My jsme byli průkopníky služby pro poškozené, kterou následně do povědomí plzeňského kraje marketingově lépe dostal náš bývalý kolega prostřednictvím obchodní značky Nehoda.cz. V roce 2008 jsme ji zakoupili a dále službu pro poškozené provozujeme pod touto obchodní značkou.

Od roku 2003, rozšířili jste nějak nabídku služeb?

Na samém začátku jsme chtěli poskytovat pouze právní asistenci, tedy zastupování poškozených na pojišťovně viníka dopravní nehody, tedy, vy nabouráte, my za Vás vše vyřídíme na pojišťovně. Zjistili jsme ale, že naši klienti mají další, řekněme prozaičtější problémy, jako například, co s nabouraným autem, jak žít v době kdy je jejich auto v opravně atd. Naši nabídku služeb jsme tedy rozšířili o náhradní vozidla a zajišťování oprav poškozených vozidel.

Kolik klientů se na vás ročně obrátí?

Osm set až tisíc klientů, a to v rámci celé České republiky.

Jak dlouho trvá vyřízení jednotlivé události?

Záleží na rozsahu a typu škody. Některé jsou vyřízené do týdne, ukončení jiných trvá i několik let, především se to týká zdravotních škod.

Říkal jste, že řešíte případy po celé republice. Kde všude máte pobočky? Řešíte i události, které se stanou v zahraničí?

Pobočky máme v Brně, Praze a Ústí nad Labem. Řešíme také události v zahraničí, a to především v sousedních státech, jako jsou Německo, Slovensko a podobně.

Vy osobně, zažil jste někdy dopravní nehodu, kdy byste tuto službu potřeboval, ale nebyla tu?

Před vznikem naší společnosti jsem žádnou vlastní havárii neměl, myslím naštěstí, protože to co nabízíme, nikdo před založením naší společnosti nenabízel. Skutečně jsme byli druhá firma v republice, která poskytování služby pro poškozené začala tuto činnost touto formou nabízet.

Co Vás inspirovalo k nápadu pustit se do podnikání v této oblasti?

Jsem soudní znalec a dlouho jsem pracoval v pojišťovnictví. Měl jsem tedy poměrně jasnou představu o tom, co mají poškození od pojišťoven dostávat a co bohužel automaticky nedostávají. Je ale pravda, že pojišťovny na likvidaci škod již výrazně změnily názor. Troufám si tvrdit, že také naším přičiněním.

Bylo zpočátku těžké podnikání v tomto oboru rozjet, jak jste o sobě dávali vědět?

Strašně těžké. Začali jsme například spolupracovat s rádii, kontaktovali jsme různé pojišťovací makléře. Velmi obtížně jsme naši službu "dostávali" mezi lidi. Málokdo věřil, že má nárok na vše co jsme tvrdili a že jsme schopni vše vyřešit dle jeho představ a ještě k tomu zdarma. Faktem zůstává, že největší počet klientů jsme získali kladnými referencemi spokojených zákazníků.

A jaká byla v počátcích spolupráce a jednání s pojišťovnami?

Ony nejdříve vůbec nechtěly respektovat naše požadavky. Museli jsme je přesvědčit, že podle platných právních norem České republiky jsou povinny poškozeným tyto škody (náhradní vozidlo, právní zastoupení, znehodnocení vozidla a jiné) hradit. 

Kolik lidí a jaké profese máte v současné době v týmu a v kolika jste začínali?

Začínali jsme ve třech, současný tým tvoří zhruba patnáct lidí. Máme oddělení administrativy, kde probíhá prvotní styk s klienty a komunikace s pojišťovnami, v technické části naší firmy řešíme přípravu a předávání náhradních vozidel a prohlídky poškozených vozidel a samozřejmě velmi důležitý je provoz našeho autoservisu, kde naši zaměstnanci provádí opravy poškozených aut. Činnost právního oddělení zajišťujeme spoluprací s pražskou advokátní kanceláří, která se specializuje na pomoc poškozeným.

Jaké požadavky máte na své zaměstnance? Jsou nějak specifické?

V administrativě musí děvčata perfektně ovládat počítač, to je jasné, a musí mít především skvělé komunikační schopnosti. V technické části musí mít všichni řidičák, být schopni jezdit s odtahovou službou. Dále musí vědět, jak se chovat u dopravní nehody a znát vše potřebné pro eliminaci možných následných škod. Zaměstnanci jsou samozřejmě pravidelně školeni.

Co se dá říct o plzeňských řidičích, je tu počet nehod třeba vyšší než jinde v republice?

Tak počet nehod je vždy dán počtem vozidel na silnicích. Provoz v Plzni není tak zahuštěný jako například v Praze, takže počet nehod v Plzni není velký. Plzeňáci jsou myslím stejní řidiči, jako všude jinde. Záleží především na člověku.

Nejčastějí Plzeňané bourají proč?

Většinou z nedostatku pozornosti. Například nedobrždění za vozidlem, které zastaví na semaforu nebo na přechodu pro chodce. Přejíždění z pruhu do pruhu a spoustu jiných drobných i větších nepozorností.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT