FOTOGALERIE: Razicí štít dokončil ražbu tubusu pod Chlumem!

12.06.2016 8:02

Dokončení proražení prvního z tubusů nejdelšího železničního tunelu pod Chlumem u Plzně přihlížely stovky diváků. Razicí štít se nakonec prokutal s lehkým zpožděním.

DSC_6712s (1)
DSC_0599s (1)DSC_0602s (1)DSC_0610s (1)DSC_0606s (1)DSC_0613s (1)DSC_0612s (1)DSC_0615s (1)DSC_0618s (1)DSC_0616s (1)DSC_0619s (1)DSC_0622s (1)DSC_0627s (1)DSC_0647s (1)DSC_0667s (1)DSC_0633s (1)DSC_0670s (1)DSC_0668s (1)DSC_6607s (1)DSC_6606s (1)DSC_6700s (1)DSC_6706s (1)DSC_6609s (1)DSC_6712s (1)DSC_6717s (1)213465891071113121415161718192120232224252726282930323133343536373940414243444645484749

Jižní tubus nejdelšího železničního tunelu v České republice pod Chlumem u Plzně je dokončený. Slavnostní prorážce přihlížely stovky diváků. Metrostav připravil den otevřených dveří a někteří z návštěvníků dokázali skutečně čekat i několik hodin.

Dokončení proražení prvního z tubusů tunelu pod Chlumem probíhalo v podstatě celý týden. V úterý měla možnost nahlédnout média, když se razicí štít vůbec poprvé prokutal pod vrchem. V sobotu pak Metrostav přichystal den otevřených dveří pro všechny zájemce, do té doby razicí štít pracoval v takzvané lavici a na dokončení zbývalo několik metrů.

Samotné finální proražení tubusu se o něco protáhlo. Stavbařům opět ztěžovalo práci složení hornin vrchu. Během té doby ale byli k dispozici přihlížejícím zástupci firmy, kteří poskytovali informace o stavbě. K proražení tubusu došlo nakonec v 15:05. Po zastavení stroje přes razící hlavu vylezla celá posádka Viktorie, kterou přítomní ocenili potleskem a připili si sektem.

Na podzim se začne budovat druhý z tubusů. Kompletní stavba by měla být hotová na začátku příštího roku a vyjde na skoro dvě miliardy. Cílem stavby koridoru je zkrátit cestu vlakem z Prahy do Plzně pod jednu hodinu. Přímo v úseku Rokycany - Plzeň se cesta zkrátí zhruba o deset minut.

FOTO: Hynek Sladký, Jaroslav Kreisinger

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT