Historický most na Jateční by se mohl otevřít už na začátku roku

27.06.2013 10:05

Zatímco stavba nového mostu v Plzni na Jateční pro automobilovou dopravu definitivně skončí až v září 2014, tak vedlejší historický most by mohl být po opravách otevřený už v lednu. Sloužit bude výhradně cyklistům a pěším.

IMG_3092

Přes Berounku v Plzni na Jateční se budou v jednu chvíli klenout hned čtyři mosty. Soumostí se bude skládat z železničního mostu, z opraveného historického mostu, ze zbrusu nového mostu určeného pro auta a než dojde k demolici pontonového most, tak i on bude součástí unikátního pohledu.

Stavba nového mostu pro auta a veřejnou dopravu se zastavila na krátkou dobu během červnových povodní a stále ještě se zkoumá, co všechno voda na stavbě napáchala. "Zkontrolovány už máme dvoje základy pilířů, které jsou po stranách. Ještě jsme se ale nedostali ke střední části stavby. Nijak výrazně by to ovšem stavbu zkomplikovat nemělo. Neměl by se posunout ani termín dokončení. Jen se museli organizačně přehodnotit některé práce,"řekl QAPu šéf stavby Martin Vít.

Naopak velká voda se nedotkla prací, které v květnu odstartovaly na historickém mostu hned vedle. "K přerušení kvůli počasí nedošlo. Teď jsme měli jen menší pauzu kvůli dodavateli dílčích prací, ale žádné problémy to nepřineslo,"potvrdil Luděk Kejzlar, který stavbu dozoruje. Naopak to zatím vypadá, že zrekonstruovaný most by se mohl otevřít dřív, než se původně plánovalo. "Opravy by mohly skončit už na konci roku a od ledna by mohl být most otevřený. Záleží ale na tom, jak budou práce i dál běžet. Přece jen jde o rekonstrukci, tak jde o to, aby nás něco nezaskočilo. Zatím jsme ale na nic nečekaného nenarazili,"dodává Kejzlar.

Specialitou bude oprava historického zábradlí. Mělo by být v původní podobě.

Vzhledem k tomu, že jde o kulturní historickou památku, opravy probíhají podle přesných plánů. Dojde k sanacím povrchů, kompletní rekonstrukci dle dobových údajů, bude se osazovat nové osvětlení i nový povrch, který bude asfaltový a dojde samozřejmě na nové omítky a nátěry. "Oříškem možná bude rekonstrukce zábradlí, které je na mostu. Měli bychom ho trefit do původní podoby. Tak snad se to povede. Ze stavebního hlediska jde o klasickou opravu mostu, komplikované je možná to, že vede přímo nad korytem řeky a přístupy k některým plochám jsou horší. Samozřejmě je zvýšený i dohled kvůli bezpečnosti práce,"uzavírá Luděk Kejzlar.

Rekonstrukce je součástí akce Silnice I/20 a II/231 Plaská-Na Roudné-Chrástecká. Přímo opravy mostu vyjdou na zhruba 16 milionů.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT