Jak pokračuje stavba u hlavního nádraží v Plzni? Podívejte se na fotky!

26.07.2017 10:21

Stavba u hlavního vlakového nádraží v Plzni běží i v letních měsících. Nyní se pracuje na prvním mostu, který by měl být hotový do konce roku. Podívejte se na aktuální fotky.

IMG_7896
IMG_7889IMG_7896IMG_7892IMG_7902IMG_7905IMG_7967IMG_7971IMG_7972IMG_7974IMG_7975IMG_7976IMG_7977IMG_7978IMG_7980IMG_7981IMG_7988IMG_7984IMG_7989IMG_7990IMG_7993IMG_7958IMG_7961

Stavba "Uzel Plzeň, 2. stavba – přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská" odstartovala v prosinci roku 2016. Spadá pod kompletní modernizaci a přestavbu železničního uzlu Plzeň, kterou zahájila Správa železniční dopravní cesty už v roce 2011. 

U hlavního vlakového nádraží proběhla na jaře demontáž mostu (psali jsme zde) a nyní se pracuje na výstavbě mostu nového. Ten by měl být hotový na konci tohoto roku.

Místo je stále kompletně uzavřeno pro silniční dopravu, jezdí tudy s omezením jen tramvaje. Uzavírka začala 23. ledna 2017 je naplánována až do září příštího roku.

IMG_7988

V rámci této 2. stavby je naplánována rekonstrukce osobního nádraží Plzeň hl. nádraží. Kromě nových nástupišť a přestavby mostů Mikulášská budou rovněž řešeny komunikace a přednádraží, zahrnující rozsáhlé úpravy veškeré infrastruktury.

V místě pod novými železničními mosty dojde k významnému nárůstu šířky uličního prostoru. Současná tramvajová trať dostane nové samostatné těleso, silniční komunikace dva jízdní pruhy v obou směrech a zbudována bude také cyklostezka a chodníky. Dokončení této etapy se předpokládá v roce 2019.

IMG_7990

Stavbu realizuje Správa železniční dopravní cesty. Město Plzeň této stavby využije k rozšíření a zahloubení Mikulášské ulice pod železničními mosty. „Tím dojde k zajištění požadované podjezdné výšky pod mosty a k zlepšení šířkového uspořádání jízdních pruhů a chodníků,“ vysvětlil David Malán z Odboru investic Magistrátu města Plzně.

Po dokončení stavby tak bude možné pod jižním mostem (blíže ke Slovanům) jezdit ve dvou jízdních pruzích, přičemž jeden bude sloužit pro přímý směr a jeden pro pravé odbočení z centra na most Milénia.

Ve směru od Slovan bude vybudován samostatný jízdní pruh umístěný mimo tramvajové těleso. Most blíže k Americké ulici bude ve směru na Slovany rozšířen na tři jízdní pruhy (dva pro přímý směr a jeden pro levé odbočení k nádraží). Ve směru do centra se počet jízdních pruhů měnit nebude.

Nové mosty rovněž umožní vybudovat samostatnou cyklostezku podél chodníku ve směru z centra na Slovany. Město Plzeň se na této stavbě bude podílet částkou zhruba 82,3 milionu korun včetně DPH.

Časový harmonogram jednotlivých staveb:

Uzel Plzeň, 1. stavba, přestavba pražského zhlaví, realizace 2014–2017.
Uzel Plzeň, 2. stavba, přestavba nádraží včetně mostů Mikulášská, 2016–2019.
Uzel Plzeň, 3. stavba, přesmyk domažlické trati, předpoklad realizace 2017–2020.
Uzel Plzeň, 4. stavba, přestavba žateckého zhlaví, předpoklad realizace 2020–2022.
Uzel Plzeň, 5. stavba, Lobzy – Koterov nádraží, předpoklad realizace 2018–2020.

foto: QAP.CZ

 

 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT