Jednotky IZS se připravují ve velkém na otevření tunelu u Ejpovic - FOTKY

27.10.2018 8:11

Železničním tunelem pod vrchem Chlum by první vlaky měly projet už v polovině prosince. Na zvládnutí nejrůznějších nehod a havárií se teď jednotky IZS připravují velmi pečlivě.

IMG_4456
IMG_4456IMG_4441IMG_4453IMG_4451IMG_4497

Jižní tubus nejdelšího železničního tunelu v republice se otevře už v polovině listopadu. V současné době je tak dokončující se stavba dějištěm nejrůznějších cvičení. Na zprovoznění tunelu se ve velkém připravují jak hasiči, tak záchranka i policie.

"Jednotky požární ochrany se v průběhu podzimu seznamují s technologií a uspořádáním bezpečnostních prvků tunelu. Proběhlo již několik návštěv dosud nedokončené stavby a několik praktických odzkoušení technických prostředků, které by jednotky mohly použít v případě zásahu uvnitř tubusů," říká mluvčí hasičů Petr Poncar.

Kromě samotného výcviku probíhá také teoretická příprava hasičů na obou stranách tunelu, tedy na straně portálu Plzeň i portálu Ejpovice. "Hasiči se připravují na varianty takzvané ´teplé nehody´ čili požáru v jakékoliv možné formě a ´studené nehody´, což je jakýkoliv typ nehody bez vývinu tepla a kouře. Celkem se případný zásah týká v rámci poplachového plánu 27 jednotek požární ochrany," pokračuje Petr Poncar.

Také záchranná služba se připravuje důsledně. Už před několika lety byla mimo jiné i kvůli tunelu vybudovaná nová základna na Doubravce. "Zdravotnická záchranná služba Plzeňského kraje disponuje dostatkem odborníků i prostředků, díky nimž by měla případnou nehodu v nově otevíraném tunelu u Ejpovic zvládnout. Už s ohledem na realizaci výjimečné stavby byla zřízena výjezdová základna Plzeň Doubravka, odkud je portál Plzeň dosažitelný během několika minut. Portál Ejpovice lze naopak nejrychleji obsloužit z Rokycan, kde působí tři výjezdové skupiny ZZS, jedna lékařské a dvě nelékařské," dodává mluvčí záchranky Martin Brejcha s tím, že v sídle na Borech je navíc v nepřetržitém režimu připraveno speciální vozidlo pro události s hromadným postižením osob a další technické prostředky.

"Policisté Krajského ředitelství policie Plzeňského kraje spolu s pracovníky Správy železniční a dopravní cesty a s kolegy z Hasičského záchranného sboru Plzeňského kraje spolupracovali na otázkách týkajících se bezpečnosti v souvislosti s otevřením železničního tunelu u Ejpovic. Předmětem našeho zájmu byla zejména problematika bezpečnosti pohybu v tunelu, vjezdů a pohybů vozidel, zajištění přístupových cest a varianty dopravních řešení v případě mimořádné události. Řešili jsme také systém komunikace složek IZS, různé varianty dopravních uzávěr a regulaci provozu vozidel a pohybu osob a možnosti tunelu pro zásah a pohyb policejních sil a prostředků," uzavírá mluvčí krajského policejního ředitelství Martina Korandová.

FOTO: HZSPK

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima