Kvůli občankám stáli lidé čtyřhodinové fronty

03.01.2012 19:52

Na pořízení nového typu občanského průkazu se v Plzni čekalo i v úterý 3. ledna, a to dokonce klidně více než čtyři hodiny.

Občanka se strojově čitelnými údaji

V pondělí 2. ledna zkolaboval systém odbavování žadatelů o nový typ občanských průkazů a všichni si tak žádost vyřídit nemohli. Problémy ale pokračovaly i v úterý 3. ledna.

"Čekací doby na občansko-správních agendách Magistrátu města Plzně se výrazně prodloužily. Příčinou je nedodání potřebného množství techniky Ministerstvem vnitra," uvedla mluvčí magistrátu Zdeňka Kubalová s tím, že zatímco před zavedením nového systému elektronických občanských průkazů byl Magistrát města Plzně schopen poskytovat služby klientům na celkem 15 pracovištích, od začátku roku z důvodu zavedení nového typu občanského průkazu, který je pořizován v rámci stávajícího systému na obsluhu cestovních dokladů, má k dispozici pouze sedm pracovišť pro výkon obou agend. "Ministerstvo vnitra odmítlo požadavky plzeňského magistrátu na dodání potřebné techniky, aby služby občanům mohly být i nadále poskytovány v odpovídajících standardech. Magistrát dokonce uvažoval o možnosti pořízení potřebné techniky z vlastních zdrojů, avšak cenové podmínky na zajištění této služby byly zcela mimo možnosti úřadu," sdělila Kubalová.

Magistrát města Plzně v úterý stejně jako v pondělí zahájil provoz v oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů pouze na šesti pracovištích, jelikož jedno z pracovišť bylo z důvodu technické závady opět mimo provoz. "Zprovozněno bylo až před 14. hodinou odpolední. V hale se průběžně vyskytovalo kolem 30 čekajících klientů na nový občanský průkaz. Průměrná čekací doba se tak nyní pohybuje okolo jedné hodiny, avšak v době špičky se vyšplhala její maximální délka na více než čtyři hodiny," řekl Roman Matoušek, vedoucí odboru správních činností magistrátu.

Magistrát města Plzně zareagoval rozšířením úředních hodin na těchto agendách i v úterý a ve čtvrtek, a to od 8 do 18 hodin a v pátek od 8 do 12 hodin.

Vedení města Plzně v dané věci vyvíjí vůči Ministerstvu vnitra maximální snahu k získání potřebné techniky, aby se čekací doby na vyřízení požadavků v agendách občanských průkazů a cestovních dokladů v nejbližší možné době vrátily k dosud zavedeným standardům.

Ilustrační fotoMV ČR

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT