Laserové radary i tachografy ve vozech! Rychlost plzeňské MHD je pod dohledem

24.02.2016 7:01

Víc jak sedm stovek kontrol rychlosti přímo v terénu provedli dispečeři PMDP v loňském roce. Zaměřili se na tramvaje, trolejbusy i autobusy. Jak takové kontroly probíhají? Čtěte podrobnosti!

ilustrační foto_QAP foto (22)

Víc jak sedm stovek kontrol měření rychlosti vozidel plzeňských dopravních podniků proběhlo v loňském roce v západočeské metropoli. Přímo v terénu dodržování rychlosti kontrolují dispečeři společnosti se speciálním laserovým radarem. Počet prohřešků je v porovnání s počtem kontrol minimální.

Nejen běžní řidiči aut, ale i řidiči tramvají, autobusů a trolejbusů v Plzni jsou pod přísným dohledem v souvislosti s dodržováním povolené rychlosti. V případě dopravních podniků se na kontroly zaměřují přímo dispečeři společnosti. V loňském roce byli v terénu ve víc jak sedmi stovkách případů.

S radarem a nenápadně. Dispečeři jsou při měření v "utajení"...

"Kontroly probíhají minimálně jednou v týdnu. Dispečeři měří s radarem v úsecích, kde je například snížená rychlost nebo dochází k úpravám povolené rychlosti kvůli probíhajícím stavbám. Měří se také v místech přejezdů přes trolejové nebo kolejové výhybky, v místech křížení a podobně," popisuje dopravně provozní ředitel společnosti Jiří Ptáček s tím, že kontroly probíhají především kvůli prevenci.

Měření probíhá i o víkendech a podobně jako policisté nebo strážníci se snaží být dispečeři nenápadní, aby o nich řidiči dopředu nevěděli.

S trochou nadsázky by se dalo říct, že nejvíc prohřešků mají stejně jako v loňském roce řidiči tramvají. Ovšem ve světle zjištěných čísel to rozhodně není žádné drama. Spíš naopak. V případě tramvají se vloni zjistilo překročení rychlosti čtyřikrát, u autobusů to bylo dvakrát a u trolejbusů jednou. Dohromady tedy kontroly odhalily sedm porušení, naprosto stejně jako v loňském roce.

Kromě kontrol ze strany dispečerů v terénu probíhají také kontroly tachografů, které jsou umístěné ve všech vozidlech. Takových kontrol proběhlo bezmála tisíc a odhaleno bylo 52 případů porušení.

Kontroly rychlosti vozů MHD v Plzni probíhají od roku 2010, kdy společnost pořídila speciální laserový radar. Počty překročení jsou poměrně stabilní. "Je to zhruba stejné, ke zhoršení nedochází," uzavírá Jiří Ptáček.

FOTO: ilustrační

 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT