Město Plzeň zaplatí za opravy tramvajových tratí tři čtvrtě miliardy

15.07.2011 11:22

Největší rekonstrukce tramvajových tratí proběhla v Plzni v 90. letech. Zvolená technologie je ale nevyhovující, teď město čeká dalsí zásadní rekonstrukce. První etapa bude stát tři čtvrtě miliardy, druhá 350 milionů korun.

DSCF3705
DSCF3703DSCF3704DSCF3705DSCF3706DSCF3707DSCF3708DSCF3709DSCF3710DSCF3712DSCF3713DSCF3717DSCF3718DSCF3719DSCF3720DSCF3721

S prázdninami začaly v Plzni opravy tramvajových tratí. Město Plzeň má zpracovanou studii oprav až do roku 2020, první nutné opravy budou stát tři čtvrtě miliardy korun.

Opravy jsou rozděleny do dvou etap. "První z nich zahrnuje stavby, které je nutné zahájit co nejdříve a město na ně bude muset vynaložit více jak tři čtvrtě miliardy korun. Druhá etapa počítá s rekonstrukcemi tramvajových tratí za zhruba 350 milionů korun v letech 2015 až 2020," uvedla mluvčí magistrátu Zdeňka Kubalová.

Dokument o opravách projednávali radní v pátek 15. července ráno na mimořádném jednání. „Část plzeňských tramvajových tratí se dostává do kritického stavu, proto vznikl materiál, který mapuje situaci na všech dotčených trasách,“ vysvětluje náměstek pro dopravu Miloslav Šimák.

Foto: Aktuální fotografie z rekonstrukce tramvajové trati na Karlovarské třídě v Plzni

V 90. letech byly používané při rekonstrukcích tratí hlavně prefabrikované panely, teď dochází k jejich propadům. Tato technologie se v současnosti nejeví jako moc šťastná.  „Nyní dochází k propadům těchto panelů, jejich posunům v obloucích, vylamování povrchů nebo k zatékání vody do konstrukce trati,“ vypočítává náměstek Šimák.

Opravy, které budou zahájeny letos, se protáhnou zřejmě do dalšího roku.  „Jedná se o rekonstrukci tramvajové trati Klatovská, konkrétně přejezdů v křižovatkách s ulicemi Husova a Tylova s předpokládanými náklady okolo 9 milionů korun. Druhou akcí je přejezd tramvajové trati v ulici Sirková v křížení s Americkou třídou, kde jsou náklady odhadnuty zhruba na stejnou sumu. Na opravu úseku trati na Mikulášské třídě od ulice U Trati na Mikulášské náměstí pak bude potřeba přibližně 22 milionů korun,“ upřesňuje Miloslav Šimák.

Největší rekonstrukcí prošly tramvajové tratě v Plzni právě v 90. letech. "Z dalších významných rekonstrukcí za poslední dvě desetiletí se uskutečnila obnova tramvajových tratí v sadech Pětatřicátníků a rekonstrukce prvního úseku na Karlovarské třídě, která v letošním roce pokračuje druhou etapou," uvádí mluvčí Kubalová

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT