14.12.2024 17:34
14.12.2024 12:23
Betlém na náměstí Republiky už brzy doplní Jezulátko. Tradiční průvod vyjde od biskupství
14.12.2024 10:12
Tragická dopravní nehoda u Plzně. Chodec střet s vozidlem nepřežil
Mosty u nádraží čeká obří přestavba! Mikulášská se výrazně rozšíří - VIZUALIZACE
V rámci přestavby mostů na Mikulášské v Plzni u nádraží dojde i k dalším výrazným stavebním akcím. Kdy dojde na obří uzavírky? Jak budou vypadat?
V Plzni se chystá další stavební akce, která bude svým rozsahem jednou z největších za poslední roky. V rámci stavby "Uzel Plzeň" pod taktovkou SŽDC dojde na přestavbu mostů u nádraží na Mikulášské. V rámci stavby ale dojde i na rekonstrukci hlavního tahu kolem nádraží, na okolní úpravy i na opravy tramvajových tratí. Stavba vyjde na zrhuba 1 a půl miliardy.
Stavba „Uzel Plzeň, 2. stavba – přestavba osobního nádraží, včetně mostů Mikulášská“ bude pro Plzeň znamenat jedno z největších omezení posledních let a to jak pro řidiče, tak pro cestujícíc MHD. V rámci stavby totiž dojde hned na několik dílčích akcí.
"Cílem stavby je modernizace železniční stanice, zejména dvou železničních mostů přes ulici Mikulášská, součástí bude i rekonstrukce Mikulášské ulice včetně celého prostoru přednádraží, rekonstruována bude i tramvajová trať. Předpokládaná hodnota projektu, za nímž stojí Správa železniční dopravní cesty, je 1,3 miliardy korun bez DPH, podíl Plzně jako spolupartnera projektu by měl činit necelých 100 milionů korun bez DPH. Stavba by měla být hotová do konce roku 2018," shrnuje mluvčí magistrátu Eva Barborková.
Železniční mosty u nádraží vyžadují rekonstrukci nutně. Stav už nevyhovuje jak z hlediska únosnosti, tak ani v rámci dopravy pod samotnými mosty.
Rozšíření se tak v rámci stavby dočká i Mikulášská, tedy hlavní tah kolem nádraží, i samotné mosty. Rozšíření mostů samotných bude také velmi významné. Severní most, který je blíž centru, se z 25 metrů rozšíří na téměř 40, druhý jižní, který leží blíže k Petrohradu, se rozšíří z 15 na 26 metrů. "Odděleny budou tramvajové koleje od jízdních pruhů pro automobilovou dopravu, v rámci stavby zaniknou menší drážní objekty, upraven bude přednádražní prostor, kde dojde k optimalizaci počtu parkovacích stání a úprav plochy pro pohyb cestujících. Po dokončení stavby nabídne železniční uzel Plzeň zrekonstruovaná nástupiště, nový podchod s napojením na nový autobusový terminál i kompletně vyřešený prostor přednádraží," dodává mluvčí města.
Projektová příprava ohromné stavební akce trvala dlouhých deset let. Už v červenci by mohly odstartovat přípravné práce a na omezení by mělo dojít na začátku příštího roku.
"Doprava MHD bude zajištěna, byť po jedné tramvajové koleji. V rámci stavby bude postavena i objízdná trolejbusová trasa, která povede od Koterovské ulice po Železniční ulici a přes most nad Nádražím na ulici U Prazdroje a do centra města. Příměstská autobusová doprava bude již na náměstí Milady Horákové odkloněna přes Doudlevce a ulici U trati přímo na CAN. Cestující směřující do centra budou moci využívat zastávku Radobyčická poblíž krajského úřadu,“ říká náměstek primátora Petr Náhlík.
Co se týká objízdných tras pro automobilovou dopravu, navrženy jsou především trasy souběžné s Mikulášskou ulicí, tedy Koterovská a horní mostovka mostu Milénia a Lobezká a most Nad Nádražím. "Vzhledem k tomu, že Slovany jsou s ostatními městskými obvody Plzně spojeny čtyřmi mosty, poslouží právě cesty přes ně jako náhradní řešení,“ doplnil Petr Náhlík.
Doprava by se do míst měla vrátit do konce srpna 2018. I to je ale úspěch. Původně to totiž mělo být až na přelomu roku 2018 a 2019.
Zdroj vizualizace: SUDOP Praha, a.s.