13.12.2024 17:56
13.12.2024 13:24
Plzeňští strážníci pomohli muži, který pomýšlel na sebevraždu
13.12.2024 9:22
Bazén v nové nafukovací hale na Slovanech se otevírá veřejnosti - FOTKY
Na občanku si můžeme počkat u kadeřníka. Plzeň vylepšuje pořadníkový systém
Novinka v podobě upraveného pořadníkového systému čeká na návštěvníky plzeňských magistrátních úřadů. Každý příchozí dostane lístek s časem, kdy přijde na řadu.
Pokud je čekací doba delší, může dotyčný odejít mimo úřad třeba na kávu nebo ke kadeřníkovi. Tam si v mobilu zkontroluje, jak se fronta posouvá. Současně má i možnost své pořadí ve frontě jedenkrát o 20 nebo 40 minut posunout.
Do webového rozhraní se občan dostane buď načtením QR kódu na lístku nebo přepsáním webového odkazu, který je uveden na lístku.
Systém pořadníku doplněný o nové funkce mohou lidé momentálně využít na třech pracovištích magitrátu, a to na oddělení občanských průkazů a cestovních dokladů na náměstí Republiky, na živnostenském úřadu a na registru vozidel a řidičů.
"Asi každý z nás někdy zažil zaplněnou čekárnu na úřadě a dlouhé čekání na odbavení. My jsme se rozhodli hledat cestu pro všechny, kteří by chtěli tuto dobu využít jinak, po svém. Ať už počkat ve vedlejší kavárně nebo si zatím třeba zajít na nákup,“ řekl primátor města Plzně Martin Baxa.
Každý nově příchozí obdrží na úřadě tak jako doposud vytištěný lístek s vyvolávacím číslem, na kterém ale nově přibyly další informace. "Na základě průměrného vývoje front systém orientačně spočítá dobu, kterou bude klient na přijetí u přepážky čekat. Odhad v testu byl poměrně přesný, zatím se nám potvrdilo, že odchylka je maximálně okolo 5 až 10 minut,“ vysvětlil Petr Triner, ředitel Úřadu správních agend Magistrátu města Plzně.
Podle Bohuslava Horaise, ředitele úseku Podpora uživatelů Správy informačních technologií města Plzně, systém počítá i se situací, kdy se posun ve frontě neočekávaně urychlí.
"Samozřejmě se může stát, že někdo stráví z nejrůznějších důvodů u přepážky kratší dobu než je běžné, a tím posune frontu skokově kupředu. Proto jsme dali v rámci aplikace možnost vstoupit do fronty v pozdějším čase, a to o 20 nebo 40 minut déle. Toto je ale možné jen jedenkrát, výhradně ve chvíli, kdy by se klient nebyl schopen kvůli neočekávané změně vrátit na pracoviště úřadu včas,“ uvedl.
FOTO: ilustrační