Na revizory v MHD v Plzni upozorňují hlášení! Ani uniformy ale černé pasažéry neodradily.

12.06.2013 13:11

Ve všech vozem plzeňských dopravních podniků se rozezní hlášení, pokud začne kontrola revizorů. Má to zlepšit práci kontrolům a upozornit s předstihem cestující. Denně padnou v Plzni dvě stovky pokut.

DSCF9277

Pokud vás v tramvaji, trolejbuse nebo autobuse bude kontrolovat revizor, vždy se ozve hlášení ohledně začátku kontroly. Cílem projektu je zefektivnit průběh kontrol. Cestující mají čas se na vše připravit, vyndat v klidu kartu nebo jízdenku a vše by mělo proběhnout mnohem rychleji. Zatím to tak funguje.

"Nemáme žádnou špatnou zpětnou vazbu ohledně toho, že by s tím byl problém. Cestující mají klid a čas na to, aby se na kontrolu připravili,"potvrdil nám Pavel Pokorný, který šéfuje revizorům v Plzni.

I přes to, že někteří revizoři už nosí i uniformy a teď ještě přibylo varování ohledně kontroly, pokuty ani černí pasažéři nemizí. Denně padne v Plzni zhruba dvě stě pokut. Ani uniformovaní revizoři jim neslouží jako odstrašující manévr. "Původně se očekávalo, že právě ti uniformovaní revizoři nebudou mít vůbec žádné záchyty, že je lidé uvidí a bez jízdenky prostě nenastoupí. Ale spletli jsme se. Mají v podstatě normální počet záchytů. Divíme se tomu všichni,"zhodnotil další z projektů Pokorný.

V průměru jednu desetinu ze všech černých pasažérů přitom dělají v podstatě děti do 18 let. Bez jízdenky nebo karty jezdí pak nejvíc lidí ve věkové skupině od 25 do 45 let. Naopak u důchodců padají pokuty jen výjimečně. "To je vážně jen mizivé číslo. Většinou jde o výjimečné případy, kdy si ten člověk opravdu zaponeme třeba všechny doklady doma a podobně. Ti z toho mají spíš trauma, že by měli jet načerno,"okomentoval situaci Pokorný. "Snahy o úteky před revizory ze strany těch, kteří nezaplatí, jsou na denním pořádku. Dnes a denně se několik černých pasažérů snaží utéct nebo jinak vyhnout kontrole."

Revizor - rizikové zaměstnání

Snaha o to dát facku revizorovi, nadávky, strkanice a hádky. To je běžný každodenní rituál, se kterým už kontroloři nejspíš dopředu počítají, když nastupují směnu. Pak ale přijdou na řadu i drsnější dohry kontrol.

"Poslední skutečně velké napadení jsme měli v listopadu, kdy po útoku černého pasažéra musel rveizor na operaci a doteď je v pracovní neschopnosti. Ty nejhrubší útoky mají na svědomí většinou ale lidé pod vlivem alkoholu nebo drog, a nebo to jsou takoví notoričtí černí pasažéři, známé firmy, se kterými jsou problémy stále dokola,"uzavírá Pavel Pokorný.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT