Nádraží v Plzni prochází modernizací! Kolejiště obsadila těžká technika, FOTKY

28.02.2015 13:14

Modernizace železničního uzlu Plzeň, která zahrnuje i rekonstrukci části hlavního nádraží v Plzni, vypukla naplno. Oficiálně je termín dokončení naplánovaný na březen příštího roku. Podívejte se na aktuální fotky!

Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (17)
Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (1)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (2)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (3)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (4)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (5)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (6)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (7)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (8)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (9)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (10)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (11)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (12)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (13)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (14)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (16)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (17)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (18)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (19)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (21)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (22)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (23)Přestavba části nádraží v Plzni_QAP_foto (24)

Těžká technika obsadila horní část vlakového nádraží v Plzni. Naplno tak vypukla 1. fáze modernizace plzeňského železničního uzlu. V rámci prací dojde nejen na rekonstrukce kolejiště, ale i nástupišť. Celkem se náklady počítají na zhruba 1,7 miliardy a hotovo bude v březnu příštího roku. 

V první fázi modernizace uzlu Plzeň dojde ke kompletní rekonstrukci východní části železniční stanice. Práce se týkají zejména složitých výhybkových konstrukcí a rozsáhlého kolejiště nádraží, včetně navazujících úseků. "Cestující se mohou těšit kromě rychlejší a pohodlnější jízdy také na čtyři moderní nástupiště, ke kterým budou mít výrazně bezpečnější přístup díky novému podchodu,“ říká Jindřich Topol, výkonný ředitel divize Železniční stavitelství společnosti Skanska.

Krom oprav nástupišť bude jedním z hlavních přínosů i zkvalitnění průjezdu pro vlaky, které budou moct projíždět rychlostí až 80 kilometrů v hodině. To zatím možné není. "Plzeňské hlavní nádraží je dlouhodobě nejméně oblíbenou zastávkou třetího koridoru. Rychlíky tu totiž musí na výhybkách zpomalit až na 20 km/h. Díky modernizaci pražského zhlaví, tedy kolejového rozvětvení ve směru na Prahu, tu budou vlaky projíždět až osmdesátkou. Stavba přinese i další pozitiva, například zvýšení efektivity přepravních proudů a snížení provozních a servisních nákladů. Instalace nového zabezpečovacího zařízení navíc posílí bezpečnost železničního provozu,“ řekl k obří investici generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Součástí stavby je i celková obnova železničního spodku a odvodnění. Modernizací projde i takzvaný most Gambrinus přes ulici U Prazdroje. Prácě by měly končit v závěru letošního roku, definitivně hotovo bude v březnu příštího roku.

FOTO: QAP.CZ

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima