Nová tramvaj už svezla první cestující v Plzni! Znovu vyjede po státním svátku, FOTKY

25.10.2013 15:11

Nová tramvaj za víc jak 30 milionů Vario LF 2/2 IN už v Plzni najela první zkušební kilometry s cestujícími na lince číslo 1. Momentálně ji ale na kolejích nepotkáte. Prochází jednou z běžných kontrol. Máme fotky přímo z depa!

Technická kontrola nové tramvaje Vario LF 2/2 IN v depu tramvají na Slovanech 25.10.
Technická kontrola nové tramvaje Vario LF 2/2 IN v depu tramvají na Slovanech 25.10. Technická kontrola nové tramvaje Vario LF 2/2 IN v depu tramvají na Slovanech 25.10. Když jde tramvaj na kontrolu, kola musí dolů... Technická kontrola nové tramvaje Vario LF 2/2 IN v depu tramvají na Slovanech 25.10. Technická kontrola nové tramvaje Vario LF 2/2 IN v depu tramvají na Slovanech 25.10. Technická kontrola nové tramvaje Vario LF 2/2 IN v depu tramvají na Slovanech 25.10. Technická kontrola nové tramvaje Vario LF 2/2 IN v depu tramvají na Slovanech 25.10. Technická kontrola nové tramvaje Vario LF 2/2 IN v depu tramvají na Slovanech 25.10. Pod číslem 361 je nová tramvaj už zařazená a jezdit s ním bude i v normálním provozu. Nová tramvaj Vario LF 2/2 IN. Foto Jiří Trnka

Už několik týdnů je v provozu zbrusu nová tramvaj na tratích v Plzni, která do konce roku bude oficiálně patřit dopravním podnikům. Zatím nabírá "zkušenosti" s cestujícími, se kterými musí celkem najet pět tisíc kilometrů. Teprve potom bude mít všechny důležité dokumenty. Každopádně evidenční číslo 361 už jí zůstane napořád!

Po několika týdnech, kdy si nová Vario LF 2/2 IN "osahávala" plzeňské koleje bez lidí, oznámily v pondělí dopravní podniky slavnostně, že nová fešácká tramvaj už nabírá cestující a lidé se tak s ní můžou svézt v běžném provozu.

"Provoz je ve dvou fázích. První už je ukončená, kdy jsme najeli 500 kilometrů bez cestujících a provedly se všechny předepsané zkoušky. Došlo ke zkvalitnění a doladění softwaru tramvaje a nyní přecházíme do druhé části, kdy je zahájený zkušební provoz již s cestujícícmi. Samozřejmě s výrobcem je komunikováno a dolaďují se další věci, který se týkají provozu s cestujícími," řekl QAPu vedoucí provozu elektrické dráhy Jiří Davídek.

Právě proto, že se průběžně dolaďují nejrůznější záležitosti, které řidiči poznají až v klasickém provozu s cestujícícmi, může se stát, že tramvaj nečekaně skončí v depu v rukou techniků. Nejde ale o závady a rozhodně není ohrožená bezpečnost cestujících.

Aktuálně prochází nová tramvaj kontrolou podvozku a venku vidět není. Znovu v provozu bude až po prodlouženém víkendu 29.října...

"Momentálně se dolaďují záležitosti ohledně podvozku. Co jsem mluvil s technikem, tak v provozu by měla být zase po svátku, takže od úterý 29.října. Průběžně je stahována na různé úpravy softwaru. To je ale podle požadavků výrobce, takže dopředu se to nedá přesně říct. V průměru by ujet těch pět tisíc kilometrů mělo trvat tak tři týdny ," potvrdil QAPu Jiří Davídek, vedoucí provozu elektrické dráhy dopravních podniků, přímo při prohlídce u nové tramvaje. 

"Teď probíhá jen technická kontrola, v jízdách budeme pokračovat dál. Až bude najeto 5 tisíc kilometrů s cestujícími, bude se řešit homologace vozidla a po schválení bude vozidlo převzato do našeho majetku," okomentoval technim elektrické dráhy dopravních podniků Jiří Trnka.

Během víkendu se tak s novou tramvají cestující v Plzni nesvezoiu. Už v úterý ale vyjede na klasickou štaci. "Tramvaj je normálně vypravovaná přímo na linku číslo 1 a je vypravovaná klasicky, jezdí na přesně daném jízdním řádu, což zahrnuje normální jízdní řád. Cestující se s ní svezou běžně během dne podle jízdního řádu," uzavírá šéf provozu elektrické dráhy.

Do konce roku by se v Plzni měla objevit ještě druhá nová tramvaj stejné typu. 

FOTO: QAP.CZ, Jiří Trnka (www.pmdp.cz)



SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT