O nové kontaktní centrum je zájem. První den je využila stovka lidí

17.03.2020 20:17

Město Plzeň zřídilo kvůli epidemii koronaviru Kontaktní centrum pro osoby v nouzi. Poskytuje psychickou podporu, rady i pomoc se zajištěním léků a nákupů. Jaké problémy řeší jeho pracovníci nejčastěji?

1

Nová služba je určena potřebným seniorům, rodičům samoživitelům a lidem v krizové situaci. Fungovat začala v úterý 17. března v 8 hodin ráno. Lidé se s Kontaktním centrem pro osoby nouzi spojí pomocí telefonního čísla 378 032 222.

"Měli jsme necelou stovku hovorů. Ty se týkaly psychické podpory, obecných rad, jak se lidé mají chovat, protože ne každý je obeznámen přesně s nařízeními vlády a základními hygienickými návyky. Pak to jsou úkony, které jsme předpokládali – nákupy a vyzvednutí léků,“ popisuje plzeňský radní David Šlouf nejčastější záležitosti, které pracovníci centra zatím řešili.

V centru se střídají zaměstnanci magistrátu s dlouhodobou praxí v sociálních službách i dorovolníci z neziskových organizací zamřených na sociální práci. Služby pro klienty centra zajišťuje stovka dobrovllníků, které sdružuje organizace  TOTEM.

"Na kontaktním centru je tedy tým špičkových odborníků, kteří umí poradit, vyslechnout a efektivně hovořit s volajícícm. Co se týká TOTEMu zaregistrovali jsme obrovskou vlnu občanské solidarity. Všechny požadavky, které jsme měli, jsme dokázali splanit. Stále se hlásí další dobrovolníci,“ uzavírá radní. 

Více o novém Kontaktním centru pro osoby v nouzi jsme psali zde.

FOTO: plzen.eu

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT