Magistrát rozšíří úřední hodiny a zavádí dětské koutky i přebalovací pulty

19.07.2011 13:05

Až do 19 hodin budou mít ve vybrané dny otevřeno některá pracoviště plzeňského magistrátu. Úřad také vychází vstříc dalšími novinkami, například asistovanou přepravou imobilních občanů.

DSC_0015

Magistrát města Plzně rozšiřuje a zkvalitňuje služby občanům. Od 1. srpna 2011 rozšíří úřední hodiny a nabízí také další novinky, například asistovanou přepravu imobilních osob na objednávku nebo dětské koutky a přebalovací pulty.

"Zlepšení servisu úřadu směrem k občanům je součástí programového prohlášení rady města. Jde o část opatření, která začnou platit 1. srpna. Další, jako je například pokrytí budov, v nichž sídlí magistrát, signálem WiFi nebo elektronická forma formulářů, která umožní jej vyplnit a zaslat na dané pracoviště před jeho návštěvou, začínáme připravovat," uvedl primátor Martin Baxa.

Od 1. srpna tak bude na vybraných pracovištích v jeden den rozšířena úřední doba do 19 hodin. "Vyšli jsme vstříc občanům, kteří se například z pracovních důvodů v obvyklých úředních hodinách nemohou dostavit. Ve středu budou mít možnost vyřídit si svoji žádost po předchozí objednávce prostřednictvím telefonu nebo e-mailu až do 19 hodin. Zaregistrovat se musí minimálně dva pracovní dny dopředu," vysvětlila Dagmar Škubalová, tajemnice magistrátu s tím, že registrace dopředu je nutná především proto, aby dotyčný úředník neseděl v kanceláři zbytečně.

Agendy, které se budou vyřizovat nad rámec současných úředních hodin, vyřizují odbory registru vozidel a řidičů, správních činností, státní sociální péče, životního prostředí, vnitřní správy, památkové péče, nabývání majetku, prodeje majetku, evidence majetku, účtování a daní, bytový, stavebně správní, rozvoje a plánování, a rovněž Živnostenský úřad a Archiv města Plzně.

Ve vybraných budovách se navíc budou přijímat podání od občanů po celý čas jejich provozní doby. "Ve Škroupově 5 a v Kopeckého sadech 11 je to od 6 do 18 hodin, na náměstí Republiky 1 je v podstatě non-stop provoz. Pokud bude radnice zavřená, na zazvonění převezme podání službu konající pracovník," dodal Petr Triner, ředitel úřadu správních agend magistrátu.

Také do úřadu odveze od 1. srpna dopravní firma Mezado imobilní občany. Asistovanou dopravu zajišťuje od května a převážně se s ní přepravovali handicapovaní k lékaři, za sportem nebo za zábavou. "Službu „ode dveří ke dveřím“, jak je pojmenována, mohou klienti využívat i pro cestu na úřad. Ke kanceláři je dopraví řidič a tady už se jich ujme úředník," sdělil Petr Triner.

Rodiče potěší dětské koutky a přebalovací pulty

Na základě analýzy struktury klientů byly některé budovy vybaveny přebalovacími pulty a dětským koutkem. "Nástěnné přebalovací pulty jsme nainstalovali v Martinské 2, ve Škroupově 5, v Koterovské 162 a na náměstí Republiky 16. Dětský koutek budou mít rodiče a děti k dispozici v Martinské a na náměstí Republiky 16. Po ukončení stavebních prací v budově na Koterovské 162 jej zřídíme i tady," sdělil Triner a dodal, že ve většině budov magistrátu budou umístěny nápojové automaty napojené na vodovodní řad, v některých z nich jsou uvedeny do zkušebního provozu kávomaty. "V případě úspěchu této služby počítáme s úpravou kávomatů a rozšířením o modul umožňující placení Plzeňskou kartou."

"Ani jedno opatření nepřináší nárok na rozpočet ve smyslu investičním," poznamenal ekonomický náměstek Martin Zrzavecký.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT