13.12.2024 13:24
13.12.2024 9:22
Bazén v nové nafukovací hale na Slovanech se otevírá veřejnosti - FOTKY
12.12.2024 21:30
Viktorka doma prohrála s Manchesterem United 1:2
Plzeň bude mít krizový byt. Pomůže lidem v nouzi i po živelných pohromách - FOTKY
Lidem, kteří se ocitnou v nouzi nebo je o bydlení připraví živelná pohroma, budou mít v Plzni nově k dispozici takzvaný "krizový byt". Město ho zprovozní od května.
Plzeň bude mít od května k dispozici krizový byt, který bude poskytovat lidem v nouzi nebo například v případech, kdy vlivem živelných pohrom přijdou o bydlení. Nově vznikl ve zrekonstruovaném domě na adrese Plachého 42.
"Mezi důvody poskytnutí krizového bytu patří například situace domácího násilí či případy ztráty bydlení rodičů pečujících o děti, zažívajících živelnou pohromu nebo výrazné omezení komfortu bydlení, kdy například neteče voda, nefunguje topení či elektřina. Byt bude možné využít i v nočních hodinách. Krizové bydlení je určeno pro přechodné ubytování klientů, jde o krátkodobé ubytování po dobu nezbytně nutnou k nalezení nového bydlení nebo návratu do bývalého bydlení,“ vysvětlil primátor města Plzně Martin Zrzavecký.
Krizový byt poskytne jeho obyvatelům kompletní základní vybavení. "V bytě bude například nábytek, kuchyňská linka s vařičem a základním kuchyňským náčiním, lednice, pračka, mikrovlnná trouba, elektrická konvice, dále pak lůžkoviny a ručníky a potřebné úklidové prostředky. Byt bude trvale připojen na elektrickou energii,“ přiblížil radní David Šlouf.
Ubytovaný bude hradit za užívání krizového bytu paušální denní částku 100 korun za dospělou osobu a 50 korun za dítě. "V tomto případě se jedná spíše o symbolickou platbu, ne o skutečné provozní náklady na byt. V bytě bude moci ubytovaná osoba zůstat maximálně jeden měsíc s možností prodloužení o další měsíc v mimořádných a odůvodněných případech,“ doplnil David Šlouf.
V krizovém bytě bude v případě nutnosti poskytována pomoc ze strany sociálních pracovníků, popřípadě jiných odborníků, s cílem co nejrychleji a nejúčelněji problém eliminovat. "Sociální pracovník kontaktuje klienta v bytě a domluví s ním rozsah potřebné spolupráce, případně koordinuje spolupráci dalších zainteresovaných subjektů,“ upřesnila Karolína Vodičková, vedoucí oddělení sociálního bydlení magistrátního odboru sociálních služeb.
Iniciace vzniku krizového bytu je společným záměrem magistrátních odborů sociálních služeb a odboru bytového. "Bytový odbor bude zodpovídat za uzavírání Smlouvy o ubytování na základě žádosti sociálního pracovníka magistrátu nebo sociálního odboru úřadu městského obvodu, pracovníka odboru bezpečnosti nebo sociálního pracovníka intervenčního centra Diecézní charity Plzeň,“ vysvětlil Jan Souček, vedoucí oddělení správy bytového odboru.
FOTO: Magistrát města Plzně