23.05.2025 18:29
23.05.2025 15:51 23.05.2025 16:57
V řece Klabavě bylo nalezeno lidské tělo bez známek života
23.05.2025 14:49
Zajistěte si nejlepší místa! DJKT láká na pestrou sezónu a výhodné předplatné
Plzeň má nové logo - zelenou šipku! Jak se vám líbí?
Šipka s nápisem Plzeň a k tomu textová část, vše v zelené a žluté barvě. Tak vypadá nové logo města Plzně. Město za něj pražské společnosti zaplatí zhruba 1,4 milionu korun.
Podobu nového loga města Plzně schválili radní na svém mimořádném zasedání v pondělí 6. června dopoledne. Hned téhož dne odpoledne proběhla mimořádná tisková konference, na které bylo logo představeno novinářům!
"Cílem bylo logo, které si Plzeňané dají na triko," začal tiskovou konferenci primátor Plzně Martin Zrzavecký. A sám se svým náměstkem pro kulturu Martinem Baxou šel příkladem. Oblékli si pro tuto příležitost triko s novým logem. Zelenou šipku s nápisem Plzeň doplňovalo u trika náměstka žluté slovo kulturní, šipce na triku primátora Zrzaveckého předcházel nápis Tuta.
Zelezná šipka s nápisem Plzeň je totiž základem nového loga Plzeň, vždy ji ale bude doplňovat nějaký nápis. Pro základní verzi to bude nápis Město příležitostí. "Nikdy není šipka samostatně, vždy ji předchází textová část," vysvětluje Libor Jelínek z firmy Dynamo design, která výběrové řízení na nové logo Plzně vyhrála. Společnost založená v roce 2008 má sídlo v Praze a pro zvolení nového loga prý vycházela hlavně z charakteru Plzeňanů.
Šipka s nápisem Plzeň má podle autorů ukazovat orientaci města k západu a také to, že město šlo vždy svou vlastní cestou. "Koncept jsme nazvali - Plzeň, jde svou cestou," upřesňil dále Jelínek.
„V jednoduchosti je síla. Jsem přesvědčen, že kouzlo nového loga se ukáže v momentě, kdy bude používáno při různých příležitostech. Porota vybrala logo, jež má tradiční plzeňské barvy. Vím, že mladí rádi pracují s moderními barvami, ale v tomto případě jsem konzervativní,“ uvedl primátor města Martin Zrzavecký.
Pro tento návrh byl také náměstek Martin Baxa. „Mám radost z toho výběru, Plzeň tím udělá velký krok dopředu k moderní a funkční komunikaci, která odpovídá 21. století. Nová značka dá prostor pro prezentaci aktivit města v celé jejich šíři,“ řekl Martin Baxa.
Návrh vybrala a doporučila minulý týden ve čtvrtek devítičlenná komise sestavená ze specialistů na marketing a grafický design i ze zástupců města. Z 50 procent rozhodovala cena, 50procentní váhu měl grafický návrh. Druhý nejvyšší počet bodů v hodnocení poroty získalo Studio Petrohrad a třetí místo společnost Side 2 s.r.o.
Cena za zpracování vítězného návrhu, mutací loga pro Magistrát města Plzně a vybraných příspěvkových organizací, včetně kompletních grafických manuálů jednotného vizuálního stylu stanovujících užití loga na různých materiálech města, ve webové prezentaci, na reklamních nosičích a podobně, představuje částku 1,165 milionu korun bez DPH tedy zhruba 1,4 milionu korun včetně DPH.
foto: Magistrát města Plzně