Plzeň testuje novou bateriovou posilovací stanici - FOTKY!

02.10.2020 18:34

Plzeňské městské dopravní podniky nyní testují bateriové posilovací stanice na konečné stanici trolejbusové linky 16. Tato nová technologie je umístěna na Borech u točky. 

DSC_2905
DSC_2930DSC_2934DSC_2905

Plzeň má na Sídlišti Bory u točky nové bateriové posilovací stanice. Tato technologie se vejde do rozměrů malého lodního kontejneru. Stanice není napájena ze sítě ČEZu, ale je napojená pouze na trolejbusové troleje, ze kterých se průběžně nabíjí její baterie. Díky této technologii je při zátěži trolejbusu rychleji dodáno větší množství energie.

„S testováním jsme museli počkat až na obnovení plného provozu MHD. Parametry stanice totiž potřebujeme ověřit s plnou zátěží. Na linkách 16 a 14 nyní jezdí plný počet vozů. Kromě běžných provozních stavů zkoušíme, jak si stanice poradí při nabíjení většího množství bateriových trolejbusů nebo při odpojení napáječů z měnírny. Zatím vše běží bez problémů,“ říká Jan Strobach, vedoucí střediska měníren PMDP.

 

Naměřené výsledky předávají PMDP univerzitě v Gdaňsku, která se zabývá energetickou analýzu trolejbusové sítě. Díky tomu se zjistí, kde jsou slabá místa a kde naopak rezervy, případně jak zredukovat spotřebu elektrické energii. „Hlavním cílem je posoudit budoucí rozvoj bateriových trolejbusů s dynamickým nabíjením a ověřit, zda je řešení posílení napájecí sítě pomocí takových bateriových stanic správná cesta. Dále bude důležité zjistit, zda se vyplatí ekonomicky a jaká jsou pro ni ideální místa,“ říká Jiří Kohout, vedoucí dopravního oddělení PMDP, a pokračuje: „Trendem se stává využívat baterie nejen ve vozidlech, ale i v síti. K takovým stanicím je pak možné zapojit třeba i malou fotovoltaickou elektrárnu nebo naopak pomáhat s nabíjením elektromobilů.“

 

 

FOTO: PMDP

 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT