15.12.2024 10:32
15.12.2024 8:29
V Plzni vznikl nový prostor, kde najdou útočistě děti a mladí lidé v náročné životní situaci - FOTKY
14.12.2024 17:34
Z loupežného přepadení pošty v Tlučné byl obviněn pětapadesátiletý muž
Plzeň zjednodušila další úřadování. Pomůže při stavbě rodinného domu
Město Plzeň spustilo další službu spojenou s úřadováním po internetu. Tentokrát pomůže hlavně těm, kteří chtějí třeba stavět dům, nebo developerům. Přinášíme podrobnosti!
Nový web, který město spustilo, slouží developerům nebo těm, kteří se chystají stavět rodinný dům, k žádostem o vyjádření k sítím. V projektu je nyní zapojeno pět městských správců, od nichž lidé vyjádření potřebují, snahou města bude postupně rozšířit službu i o mimoměstské správce sítí.
Ve výsledku tak lidé nemusí obíhat jednotlivé subjekty, ale mohou všechny oslovit najednou prostřednictvím nového webu https://gis.plzen.eu/vfe/ .
"Dlouhodobě se snažíme zjednodušovat komunikaci občanů s úřady, i tato nová služba k tomu přispěje. Jsem přesvědčen, že Plzeň je už nyní chytrým městem, například aplikace Plzeň - občan lidem srozumitelně popisuje co, jak a kde mají v Plzni řešit, pomocí aplikace Plzni.to mohou hlásit závady na městském majetku a podobně. V rámci koncepce Smart City Plzeň aktuálně připravujeme řadu dalších projektů,“ uvedl primátor Martin Zrzavecký.
Podle technického náměstka primátora Pavla Šindeláře, pod kterého Správa informačních technologií města Plzně spadá, nový projekt zjednoduší občanům vyřizování věcí na úřadě. "Dosud to fungovalo tak, že když člověk potřeboval vyjádření, musel navštívit osobně postupně všechny městské správce sítí, tedy Vodárnu Plzeň, Plzeňskou teplárenskou, Správu informačních technologií města Plzně, Plzeňské městské dopravní podniky a Správu veřejného statku města Plzně. To nyní odpadá,“ přiblížil Pavel Šindelář. Zájemce si podá elektronickou žádost přes web.
"Průvodce podáním žádosti umožňuje zadat údaje žadatele, popřípadě investora, popsat žádost, vybrat správce infrastruktury, přidat přílohu a zakreslit lokalitu, přičemž k jedné žádosti jich může být více. Vybraní správci se pak samostatně vyjádří přímo žadateli ve lhůtě do 30 dnů,“ dodává Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně.
Služba by se v budoucnu měla ještě rozšířit.
FOTO: ilustrační