18.05.2025 17:09
17.05.2025 8:50 17.05.2025 10:37
Vážná nehoda u Všerub má tragické následky
16.05.2025 12:17 16.05.2025 17:49
Při střetu dodávky a auta na Tachovsku se zranili tři lidé - FOTKY
Plzeňské městské dopravní podniky přijímají řidiče i další profese
Dopravní podniky v Plzni stále nabízí řadu volných míst. Diskutovaná profese řidičů a řidiček není zdaleka jedinou pozicí, která je aktuálně k dispozici.

PMDP již více než rok intenzivně lákají nové řidiče a řidičky. Právě ze strany žen je o toto povolání čím dál větší zájem. Kromě řidičů, mají ale u PMDP otevřené dveře i další profese.
„Nejvíce sháníme řidičů, a to na tramvaje, autobusy, ale zejména na trolejbusy. Dále elektrikáře, elektromontéry, zámečníky kolejových konstrukcí a také revizory,“ uvádí aktuální stav vedoucí personálního oddělení PMDP Petra Chmelířová.
Stejně jako ostatní podniky, se i v PMDP potýkají s aktuální situací na trhu práce, sehnat kvalitního člověka je stále větší a větší problém. V celé republice a už i napříč Evropou je u většiny profesí větší poptávka než nabídka a u povolání řidiče toto platí dvojnásob. „V náborových kampaních se čím dál častěji obracíme přímo na řidičky – ženy. Za volant jich u nás usedá čím dál více a my na ně máme velmi pozitivní ohlasy,“ říká tiskový mluvčí René Vávro.
Zaměstnanci u PMDP oceňují zejména stabilitu podniku, slušné mzdy, hodně benefitů a nově i pravidelné navyšování platů. „Byla podepsána nová kolektivní smlouva platná do roku 2025, která garantuje navyšování mezd pro následující dva roky a to vždy o 10 %,“ upřesňuje Petra Chmelířová.
Teď například k PMDP může nastoupit řidič trolejbusu za 35 000 Kč hrubého, řidič autobusu za 32 000 Kč hrubého a u tramvají se nástupní mzda pohybuje od28 do 30 000 Kč. Už od 1. ledna 2019 se všem ale mzda ještě zvýší, a to o výše zmíněných 10 %. A to se týká i dalších profesí.
Častou otázkou je, jak je to s řidičským oprávněním. Na autobus a trolejbus je sice třeba oprávnění skupiny D, ale nastoupit můžete i s "Béčkem“. Dopravní podniky vás nechají dodělat D na své náklady včetně například drážních zkoušek, které potřebujete jako řidič trolejbusu.
Stejně tak je tomu i s elektrikáři. „Elektrikáři zde pracují s nejmodernějšími technologiemi, musí mít základní vyučení a my je po nástupu zaškolíme zdarma,“ uvádí dále vedoucí personálního oddělení.
A k tomu ještě všechny ty benefity. V průběhu roku jezdí zaměstnanci a jejich rodinní příslušníci za téměř symbolické jízdné. Samozřejmostí je 5 týdnů dovolené. „Stokorunové stravenky za každou odpracovanou směnu, příspěvek na pojištění 1000 Kč a příspěvek na životní pojištění 1000 korun, příplatky nad rámec zákoníku práce a další jako například příspěvky na plavání, masáže, lázně, dětské tábory, neplacené volno atd.,“ vyjmenovává Petra Chmelířová.
Příplatky za víkendy nebo financování lázní si pochvaluje i Josef Fleisig, který už jezdí s trolejbusem v Plzni 16 let. „Je mezi námi hodně mladých řidičů, co mají hypotéky. Kdo si chce vydělat, tak si vydělá. A když jste u firmy 15 let jako já, tak vám náš podnik platí každoročně lázně. My jezdíme do Františkových lázní do hotelu Pavlík, tam je to dobré. Byl jsem zase v říjnu,“ říká Josef Fleisig.
Ten se svými kolegy řidiči ocenil v létě i klimatizované vozy. „Ta horka byla fakt velká. V tom velkém vedru to bylo super, vychladit si kabinu dopředu. Dříve to v létě nebyla žádná sranda,“ vzpomíná Pepa.
Vozový park PMDP pravidelně obměňují. „Je pro nás důležité, aby naši řidiči i cestující jezdili moderními, komfortními vozy. Zaměstnancům se snažíme připravit i co nejlepší zázemí,“ vysvětluje René Vávro z tiskového oddělení PMDP.
FOTO: PMDP