Plzeňské nádraží je pro cestující komfortnější! SŽDC dokončila průjezd uzlem Plzeň

04.12.2014 10:13

Správa železniční a dopravní cesty dokončila průjezd uzlem Plzeň. Pro cestující na plzeňském hlavním nádraží to znamená hlavně větší komfort. Podívejte se na fotky!

FOTO_plzen.eu_Martin Pecuch (4)
FOTO_plzen.eu_Martin Pecuch (1)FOTO_plzen.eu_Martin Pecuch (2)FOTO_plzen.eu_Martin Pecuch (3)FOTO_plzen.eu_Martin Pecuch (4)FOTO_plzen.eu_Martin Pecuch (5)

SŽDC dokončila stavbu Průjezd železničním uzlem Plzeň ve směru III. tranzitního železničního koridoru, která přinesla zvýšení komfortu a bezpečnosti cestování. Stavba zároveň snížila hlukovou zátěž pro obyvatele města.

Součástí stavby je mimo jiné prodloužený podchod, který nově ústí až v Šumavské a Železniční ulici. Cestujícím nově slouží také bezbariérová nástupiště.

"Z hlediska mezinárodní osobní i nákladní dopravy představuje úsek trati Praha – Plzeň – Cheb důležité spojení s Německem a ostatními státy západní Evropy. Neméně důležitou roli zastává i ve vnitrostátní dálkové osobní přepravě, kde představuje významné spojení mezi Středočeským, Plzeňským a Karlovarským krajem,“ říká generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

"Pro cestující jsou jistě největším přínosem rekonstruované podchody na hlavním nádraží a nová nástupiště ve stanici Plzeň – Jižní předměstí,“ dodává výkonný ředitel Skanska Jindřich Topol.

Hlavním cílem stavby byla především modernizace a částečná rekonstrukce trati Plzeň – Cheb jako součásti III. tranzitního železničního koridoru. Její realizací došlo k propojení železniční stanice Plzeň hlavní nádraží se začátkem již dokončené stavby Plzeň – Stříbro, včetně rekonstrukce železniční stanice Plzeň-Jižní předměstí.

"K nejnáročnějším stavebním činnostem patřila například rekonstrukce mostů přes řeku Radbuzu a Vejprnický potok a přes Prokopovu a Vejprnickou ulici. Součástí stavby byla i komplexní rekonstrukce podchodů železniční stanice Plzeň hlavní nádraží, které byly prodlouženy do ulic Šumavská a Železniční. Cestující ocení vybudování nových a rekonstrukci původních nástupišť ve stanici Plzeň-Jižní předměstí," doplňuje mluvčí společnosti Marek Illiaš.

Finanční prostředky pro tento projekt poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Rozhodující část spolufinancování zajistila Evropská unie z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Příspěvek EU činí až 85 % způsobilých nákladů stavby. 

FOTO: www.plzen.eu, Martin Pecuch

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT