14.12.2024 17:34
14.12.2024 12:23
Betlém na náměstí Republiky už brzy doplní Jezulátko. Tradiční průvod vyjde od biskupství
14.12.2024 10:12
Tragická dopravní nehoda u Plzně. Chodec střet s vozidlem nepřežil
Plzeňské nádraží je pro cestující komfortnější! SŽDC dokončila průjezd uzlem Plzeň
Správa železniční a dopravní cesty dokončila průjezd uzlem Plzeň. Pro cestující na plzeňském hlavním nádraží to znamená hlavně větší komfort. Podívejte se na fotky!
SŽDC dokončila stavbu Průjezd železničním uzlem Plzeň ve směru III. tranzitního železničního koridoru, která přinesla zvýšení komfortu a bezpečnosti cestování. Stavba zároveň snížila hlukovou zátěž pro obyvatele města.
Součástí stavby je mimo jiné prodloužený podchod, který nově ústí až v Šumavské a Železniční ulici. Cestujícím nově slouží také bezbariérová nástupiště.
"Z hlediska mezinárodní osobní i nákladní dopravy představuje úsek trati Praha – Plzeň – Cheb důležité spojení s Německem a ostatními státy západní Evropy. Neméně důležitou roli zastává i ve vnitrostátní dálkové osobní přepravě, kde představuje významné spojení mezi Středočeským, Plzeňským a Karlovarským krajem,“ říká generální ředitel SŽDC Pavel Surý.
"Pro cestující jsou jistě největším přínosem rekonstruované podchody na hlavním nádraží a nová nástupiště ve stanici Plzeň – Jižní předměstí,“ dodává výkonný ředitel Skanska Jindřich Topol.
Hlavním cílem stavby byla především modernizace a částečná rekonstrukce trati Plzeň – Cheb jako součásti III. tranzitního železničního koridoru. Její realizací došlo k propojení železniční stanice Plzeň hlavní nádraží se začátkem již dokončené stavby Plzeň – Stříbro, včetně rekonstrukce železniční stanice Plzeň-Jižní předměstí.
"K nejnáročnějším stavebním činnostem patřila například rekonstrukce mostů přes řeku Radbuzu a Vejprnický potok a přes Prokopovu a Vejprnickou ulici. Součástí stavby byla i komplexní rekonstrukce podchodů železniční stanice Plzeň hlavní nádraží, které byly prodlouženy do ulic Šumavská a Železniční. Cestující ocení vybudování nových a rekonstrukci původních nástupišť ve stanici Plzeň-Jižní předměstí," doplňuje mluvčí společnosti Marek Illiaš.
Finanční prostředky pro tento projekt poskytl Státní fond dopravní infrastruktury. Rozhodující část spolufinancování zajistila Evropská unie z Fondu soudržnosti v rámci Operačního programu Doprava. Příspěvek EU činí až 85 % způsobilých nákladů stavby.
FOTO: www.plzen.eu, Martin Pecuch