12.12.2024 18:57
12.12.2024 13:38
Na Čtyřce jsou nová parkovací stání. Obvod do nich investoval více než 1 milion korun
12.12.2024 12:11
V objektu v ulici Pod Všemi svatými v Plzni na Roudné vznikne evakuační středisko
Předzahrádek v Plzni by mohlo být víc! Podnikatelé to budou mít snazší
Jen vyřídit "papírování" okolo předzahrádek bylo pro majitele podniků v minulosti doslova utrpení. Město teď celý systém zjednodušilo. Na úřad už půjdou jen jednou.
S příchodem jara opět zejména centrum Plzně ovládnou předzahrádky před restauracemi, bary a hospůdkami. Majitelé podniků k tomu budou mít přitom nyní už snadnější cestu.
"Vyřídit povolení pro restaurační předzahrádku je obecně legislativně složitý proces, který může trvat i několik měsíců. Žijeme v době plné vyspělých technologií, proto bychom si přáli co nejvíce využít moderní techniku k tomu, abychom zjednodušili lidem život. Elektronické podávání žádostí o předzahrádky tuto myšlenku jednoznačně naplňuje. Díky městskému portálu občana https://epo.plzen.eu se nám podařilo usnadnit celý proces, ušetřit čas žadatelům a vyhnout se zbytečnému papírování,“ řekl technický náměstek primátora Pavel Šindelář.
Do současné doby znamenalo zajištění všech povolení pro předzahrádku pro podnikatele doslova úřednický maraton. "Žadatel musel nejprve vyplnit žádost na Dopravním inspektorátu Policie České republiky. Se stanoviskem od policistů bylo poté potřeba jít na Správu veřejného statku města Plzně a vyplnit další formulář. Do třetice absolvoval klient vyplnění formuláře na příslušném úřadu městského obvodu, k němuž doložil stanoviska, jež mu byla doposud vydána. Jednotlivé úkony přitom nemohly být řešeny současně, každý z úřadů musel čekat na stanovisko toho předchozího,“ vysvětlil Tomáš Benedikt, vedoucí úseku rozvoje Správy informačních technologií města Plzně.
Pokud se podnikatel rozhodně novou službu využít, může nakonec na úřad jen v jediném případě. Řešením je podání online žádosti přes Elektronický portál občana. Podle Luďka Šantory, ředitele Správy informačních technologií města Plzně, nyní stačí jediný formulář, který je možné podat z pohodlí domova. "Pomocí datové schránky odešle žadatel vyplněný formulář, který začnou najednou řešit všechny dotčené instituce. Dojde ke zkrácení doby pro vydání povolení a žadatel úřad navštíví jen jednou, a to při podpisu Dohody o technických podmínkách na Správě veřejného statku města Plzně,“ uvedl Luděk Šantora.
FOTO: ilustrační