14.12.2024 17:34
14.12.2024 12:23
Betlém na náměstí Republiky už brzy doplní Jezulátko. Tradiční průvod vyjde od biskupství
14.12.2024 10:12
Tragická dopravní nehoda u Plzně. Chodec střet s vozidlem nepřežil
Registrace do nového systému svozu odpadu v Plzni je v polovině
Zhruba víc jak polovina z celkového počtu formulářů k registraci už dorazila na úřady. Lidé mají čas do konce července. Nejčastěji se formuláře vrací na úřady poštou. Čtěte podrobnosti.
Nový systém svozu odpadu, který bude zajišťovat společnost Čistá Plzeň, bude fungovat od září letošního roku. V polovině je momentálně doba, kdy se lidé mohou registrovat do systému. A zhruba polovina už to také udělala. Podle města to bude celkem 15 tisíc plátců.
Registrace se rozjely na začátku června a zpočátku se žádný nával ani hromadné vracení formulářů, které lidem přišly poštou, nekonalo. Postupně se ale celý systém rozjel a v současné době už formuláře odevzdalo nebo odeslalo zpět víc jak 8 tisíc plátců. "Kampaň jsme pojali jako adresnou, na konci května proto bylo rozesláno celkem 27 tisíc dopisů s cílem oslovit maximální počet vlastníků. Ukázalo se, že tato forma je účinná,“ uvedl primátor města Martin Zrzavecký. V dopise, pod nímž je podpis primátora, jsou vysvětleny základní parametry nového systému nakládání s komunálním odpadem, výše poplatku a další informace. Zároveň byl k němu přiložen formulář k registraci a takzvaná vratitelná obálka.
Město očekává registraci přibližně 15 tisíc plátců. Zatím nejvíc oslovení využívají formu vrácení formulářů poštou, lidé ale navštěvují i kontaktní místo společnosti Čistá Plzeň nebo úřady městských obvodů, kde jsou také sběrná místa.
"Zpracování přihlášek probíhá ve specializované aplikaci, která zajišťuje jak korespondenci s plátci, tak poskytuje přímý export dat z pohledu odvozu svozových nádob. Na základě týdenních intervalů jsou data poskytována Čisté Plzni pro přípravu svozových tras,“ přiblížil technický náměstek primátora Pavel Šindelář.
Momentálně je z celkového počtu odevzdaných registrací zpracována zhruba polovina. "Na vydání rozhodnutí má úřad ze zákona 30 dnů, avšak my se snažíme maximálně lhůtu zkrátit tak, aby Čistá Plzeň měla potřebná data co nejdříve,“ říká Taťána Vítová z Ekonomického úřadu Magistrátu města Plzně.
Podrobnosti k celému procesu najdou lidé na stránkách města na adrese www.plzen.eu v sekci Vyřiďte si na úřadě nebo na webu společnosti Čistá Plzeň.
FOTO: ilustrační