Rekonstrukce tramvajové trati na Karlovarské má povolení! Peníze ale zatím chybí

30.06.2014 10:01

Třetí fáze rekonstrukce tramvajové trati na Karlovarské třídě v Plzni už má stavební povolení. Opravy se týkají úseku mezi Plzeňkou a Severkou. Zahájení prací se ale plánuje nejdřív za dva roky.
 

Rekonstrukce_U_Zvonu_27_6_2014_fotoQAP (5)

Tramvajové trati v Plzni čekají velké opravy. Plzeň má schválený plán oprav pro roky 2015 až 2020. Hlavně v příštím roce by se podobné obří opravy jako letos v centru dít neměly. Jisté ale je, že v dalších letech dojde na velké rekonstrukce za skoro miliardu. Stavební povolení už má nově vydané například III. fáze opravy na Karlovarské...

Podobné obří rekonstrukce tramvajových tratí, jaké aktuálně probíhají v centru Plzně, by si měly dát v příštím roce pauzu. I když v plánu je oprav řada, stále ještě se řeší jejich financování a schválený je tak plán rekonstrukcí na období až od roku 2015, přičemž většina z velkých staveb by mohla začít nejdřív až v roce 2016. Týká se to například rekonstrukce mostu generála Pattona, nebo oprav na Klatovské, které zahrnují práce v oblasti náměstí Míru, ale také na Chodském a na Belánce. 

Stavební povolení má nově III. etapa rekonstrukce trati na Karlovarské! Peníze ale chybí...

Nově má stavební povolení vydané další fáze oprav tramvajových kolejí na Karlovarské. Tentokrát se to týká horního úseku od Studentské ulice. "Stavební objekt řeší stavební úpravy části silnice III/1808 Gerská v rozsahu od místa před stávajícím podchodem k tramvajové zastávce Plzeňka (směr centrum) přes křižovatku s místní komunikací Kralovická do prostoru místa pro přecházení před tramvajovou zastávku Severka," je uvedeno ve stavebním povolení, které už je na veřejné úřední desce magistrátu.

Peníze jsou ale problémem. "Stavební povolení vydané bylo, ale kdy se přesně začne s realizací, zatím není jasné. Záleží na finančních prostředcích. Nejspíš se bude stavba financovat z přislíbených dotací. Určitě se ale se stavbou nezačne dřív než v roce 2016. Zatím na to zkrátka nejsou peníze," řekl QAPu Ondřej Prokop, vedoucí oddělení přípravy komunikací a mostů magistrátu.

Všechny akce spojené s tramvajovými tratěmi v Plzni na příští léta josu opravy, jedinou novou stavbou je budování nové trati na Borská pole. Také tam je to ale otázka financí. Trať má totiž vyjít na 640 milionů a ty chybí. Podrobnosti k nové trati k univerzitě najdete v článku Tramvajová trať k univerzitě má připravené stavební povolení! Jen tak ale stát nebude.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT