Rozšiřování Karlovarské o třetí pruh odstartuje v tomto týdnu

12.07.2017 18:36

V Plzni v tomto týdnu začne další stavba. Tentokrát na hlavním tahu ze Severního Předměstí. Odstartuje rozšiřování Karlovarské o třetí pruh. S čím musí řidiči počítat?

Karlovarská, Pod Záhorskem, směr do centra

Třetí pruh, který má ulevit provozu na Karlovarské třídě, vznikne v úseku od křižovatky s Lidickou ulicí až k vjezdu na Rondel. Stavba vyjde na víc jak 13 a půl milionu a hotová by měla být v první polovině listopadu. Třetí pruh hlavního tahu plynule naváže na most Generála Pattona, který bude mít po rekonstrukci stejně tak tři jízdní pruhy směrem do centra.

"Stávající komunikace bude rozšířena proto, že Karlovarská směrem do centra je přetížena, řidiči se tam opakovaně potýkají s kolonami vozidel,“ říká primátor města Plzně Martin Zrzavecký.

Práce odstartují už v příštích dnech. "Staveniště bylo předáno 14. června, samotné stavební práce budou zahájeny tento týden. Celková délka rozšířené komunikace bude 580 metrů,“ přiblížil Pavel Šindelář.

Stavba si nevyžádá uzavírku, stávající jízdní pruhy se jen zúží...

Řidiči by měli v průběhu stavby počítat jen s částečným omezením. Jezdit se bude dál ve dvou pruzích, které ale budou zúžené. "Stavební mechanizace se bude pohybovat po ulici Karlovarská v záboru stavby. Přes ulici Lochotínská bude probíhat pouze doprava malými nákladními automobily,“ doplnil Jaroslav Polák z Odboru investic Magistrátu města Plzně.

Třetí jízdní pruh bude vyhrazen zejména pro vozy autobusů linek MHD i pro vozy autobusových linek provozovaných v rámci Integrované dopravy Plzeňska. "Cílem je upřednostnit provoz veřejné dopravy v situacích, kdy v tomto úseku stojí kolony vozidel. Vytvořením třetího pruhu se zlepší dodržování jízdních řádů, sníží se dopad zpoždění na další návazné autobusové spoje vypravované z centrálního autobusového nádraží. Dojde i k úlevě pro osobní auta, neboť z ostatních pruhů autobusy zmizí. V případě mimořádných situací, jako jsou havárie, opravy na vozovce a podobně, bude pruh využit tak, aby pro vozidla byly vždy k dispozici ve směru do centra města dva jízdní pruhy. To povede ke zmírnění kolon,“ vysvětlil Petr Náhlík, náměstek primátora pro oblast dopravy a životního prostředí.

Město ovšem už teď uvažuje o tom, že třetí jízdní pruh by mohl sloužit i ostatní dopravě v době špičky.

FOTO: ilustrační

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT