15.12.2024 8:29
14.12.2024 17:34
Z loupežného přepadení pošty v Tlučné byl obviněn pětapadesátiletý muž
14.12.2024 12:23
Betlém na náměstí Republiky už brzy doplní Jezulátko. Tradiční průvod vyjde od biskupství
Skončila první část modernizace hlavního nádraží v Plzni - FOTKY
Ve středu 5. října byla slavnostně ukončena první část modernizace plzeňského hlavního nádraží. Modernizace uzlu byla rozdělena na několik částí.
Modernizace uzlu Plzeň byla rozdělena na několik samostatných částí. Tato část stavby, která právě nyní končí, navazovala na modernizaci železniční tratě mezi hlavním nádražím a stanicí Plzeň-Jižní Předměstí. Došlo při ní ke kompletní rekonstrukci východní části železniční stanice.
„Hlavním přínosem modernizace pražského zhlaví, tedy kolejového rozvětvení ve směru na Prahu, je především odstranění propadů rychlosti vlaků při průjezdu stanicí. Zatímco dosud musely rychlíky na výhybkách zpomalit až na 20 km/h, nyní mohou ve stejném úseku projíždět až osmdesátkou. Stavba přinesla i další pozitiva, například zvýšení efektivity přepravních proudů a snížení provozních a servisních nákladů. Instalace nového zabezpečovacího zařízení navíc posílila bezpečnost železničního provozu,“ sdělil náměstek generálního ředitele SŽDC pro modernizaci dráhy Mojmír Nejezchleb.
Modernizací prošly výhybkové konstrukce a rozsáhlé kolejiště plzeňského hlavního nádraží. "Cestující však nejvíce ocení bezbariérové přístupy na jednotlivá modernizovaná nástupiště a nově vybudovaný podchod, který urychlí přestupy z vlaků na MHD,“ řekl Jan Mitlöhner, projektový manažer společnosti Skanska, která stavbu prováděla.
Součástí II. fáze projektu byla rovněž výstavba nové dvoupodlažní budovy centrálního stavědla.
foto: plzen.eu - M. Pecuch