Špičkové vybavení ve školách i víc exkurzí! Plzeň spouští nový projekt - FOTKY

22.05.2018 16:29

Zbrusu nový projekt PROSIT odstartoval v Plzni. Radnice v něm mimo jiné naváže spolupráci mezi základními školami a městskými firmam jako je třeba vodárna.

DSC_0473
DSC_0473DSC_0445DSC_0430DSC_0456DSC_0450DSC_0465DSC_0475DSC_0479DSC_0491DSC_0483DSC_0493DSC_0496

Plzeň spustila velký dvouletý projekt za více než 22 milionů korun, jeho cílem je vzbudit u dětí zájem o technické vzdělávání. Projekt nazvaný PROSIT propojuje dohromady 15 z 26 základních plzeňských škol, čtyři velké městské firmy a místní unikátní Centrum robotiky.

Peníze poslouží na vybavení škol robotickými a dalšími speciálními výukovými stavebnicemi, informační technikou, na vznik tzv. proinkluzivních koutků, na exkurze žáků do firem a další. Finance Plzeň získala z Operačního programu Výzkum, vývoj a vzdělávání.

"Investice do dětí je jednou z rolí města, kterou může a mělo by dělat. Už delší dobu se snažíme cíleně a systematicky vyhledávat vhodné dotační zdroje právě k podpoře vzdělávání. V tomto případě jsme využili peníze určené na inkluzi. Inkluze totiž podle našeho názoru neznamená jen péči o znevýhodněné děti, ale je to i péče o děti mimořádně nadané, jde o jejich začleňování do normálního chodu běžné společnosti,“ říká primátor města Martin Zrzavecký.

Projekt PROSIT (Porozumění, Respekt, Osvěta, Spolupráce, Inkluze, Technologie) má tři části. První se zaměřuje na vybavení škol v rámci technického vzdělávání. Na školách vzniknou takzvané proinkluzivní koutky. Do nich žáci dostanou speciální stavebnice určené pro konstruování úloh z oblasti pohybu, těles, mechaniky, hydrostatiky, optiky, zvuku, světla a podobně. Součástí stavebnice, kterých město koupí 150, bude i solární panel, led diody, sada pro sestavování elektrických obvodů a další. Počítá se také s nákupem několika desítek žákovských sad pro výuku přírodních věd neboli setu speciálních senzorů pro měření napětí, světla, teploty, síly a podobně. Děti dostanou i robotické stavebnice, také drony vhodné pro výuku, tablety, notebooky a další.

Druhá část projektu se týká vybavení Centra robotiky, jež bude dovybaveno o další špičkové pomůcky. Centrum robotiky je volnočasové zařízení zaměřené na vzdělávání v oblasti ICT a digitálních technologií. "Nové vybavení předáme v průběhu prázdnin tak, aby s ním mohly děti už od září pracovat,“ přiblížila Petra Pitelková, manažerka projektu. 

Třetí část projektu propojuje školy a čtyři klíčové městské firmy, konkrétně Vodárnu Plzeň, Plzeňské městské dopravní podniky, Plzeňskou teplárenskou a Čistou Plzeň. "Řekli jsme si, že by bylo dobré, aby se děti žijící v Plzni seznámily s městskými firmami na území města. Firmy tak dostávají možnost prezentovat svoji činnost části obyvatel a mohou se také představit jako perspektivní zaměstnavatelé,“ přiblížil technický náměstek primátora Pavel Šindelář.

Školáky, kteří se tak budou učit na příkladech místního regionu i poznávat místní trh práce, čekají exkurze ve firmách. Podívají se do provozů, přímo v praxi tak uvidí například proces úpravy vody, čištění odpadní vody, seznámí se s tím, jak funguje spalovna v Chotíkově u Plzně, podívají se do vozovny Plzeňských městských dopravních podniků i do objektu „hydro“, v němž funguje malá vodní elektrárna a do dalších míst. Společnost Čistá Plzeň exkurze využívá i k osvětě v třídění odpadů u menších dětí. Kromě toho, že školy navštíví provozy firem, dostaví se také sami zástupci firem přímo za žáky do škol.

"Exkurze na našich dvou klíčových plzeňských provozech jsou už po léta standardem. V rámci projektu PROSIT je pak vhodně doplňuje i další prezentace společnosti, která žákům přiblíží VODÁRNU PLZEŇ z jiného úhlu – jako možného budoucího zaměstnavatele,“ uvedl generální ředitel Vodárny Plzeň Ludvík Nesnídal.

FOTO: Magistrát města Plzně, Adriana Jarošová

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT