Stavba tramvajové trati na Borská pole už se připravuje

09.11.2016 11:09

Kola administrativy, povoleních a procesu před zahájením jedné z dalších obřích staveb v Plzni už se rozebíhají. Kdy by mohly tramvaje na Borská pole zajíždět? Přinášíme podrobnosti.

ilustrační foto_QAP foto (22)

Stavba tramvajové trati na Borská pole v Plzni je plánována už řadu let. Teď to ale vypadá, že se skutečně reálně blíží. Pokud vše půjde podle plánů, mohlo by se začít stavět na přelomu příštího roku a roku 2018.

"V tento okamžik běží výběrové řízení na projektovou dokumentaci, na to, kdo nám ji vypracuje pro realizační část. Následně bychom začali soutěžit dodavatele. Samozřejmě dnes, jak zní zákon o zadávání veřejných zakázek, je to proces velmi zdlouhavý a administrativně ne jednoduchý. Pokusíme se to zvládnout v co nejkratším čase, ale reálně to bude jaro 2018," potvrdil primátor města Martin Zrzavecký.

Tramvaje by na Borská pole měly zajíždět už v průběhu roku 2019...

Jedna z největších staveb v Plzni, která vyjde na stovky milionů, potrvá poměrně dlouhou dobu. Navíc ještě před samotným zahájením stavby bude probíhat tradičně celkem dlouhý kolotoč administrativních záležitostí. "Termín pro odevzdání prováděcí dokumentace je jaro 2017, pak bude následovat soutěž. Předpokládáme, u takto velké investice šest měsíců na soutěž, takže bychom chtěli začít na podzim 2017 nebo na jaře 2018. Je plánováno minimálně rok a půl stavební sezóny, pokud začneme na podzim 2017, nebo spíš na jaře 2018, tak polovina roku 2019 je takový nejoptimističtější termín, kdy by tramvajová trať mohla být otevřená," dodává náměstek primátora Pavel Šindelář.

Jedním z kroků ke spuštění celého koloběhu bylo vybudování náhradního hřiště pro TJ SLOVAN Plzeň 1910, jehož území v Kaplířově ulici nahradí takzvané park and ride parkoviště pro přestupy na MHD. To bude ale vybudováno až po tom, co vznikne tramvajová trať. V průběhu stavby bude území sloužit stavbě.

"Následně by město Plzeň ve spolupráci s Plzeňským krajem by město budovalo přestupní terminál pro Domažlicko, Klatovsko a jižní Plzeňsko. To znamená, že všechny autobusy, které jezdí z těchto směrů, by měly mít přestup na tomto území. Snažíme se budováním terminálů umožnit lepší využívání efektivnější  dopravy," dodává primátor města.

Podle odhadů by stavba tramvajové trati na Borská pole, která by měla být hrazená z evropských fondů, měla vyjít na zhruba 700 až 750 milionů. Náklady na terminál by se měly pohybovat kolem sto milionů.

FOTO: ilustrační

 

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima