Stavba tramvajové trati na Borská pole v Plzni běží naplno - FOTKY

18.03.2019 9:54

Stavba tramvajové tratě na Borská pole je v plném proudu. Po přípravných pracích v loňském roce se stavba začíná jasně rýsovat. Skončit by měla v roce 2020.

foto-michaela-květová (2)
foto-michaela-květová (2)foto-michaela-květová (1)foto-michaela-květová (3)

Stavba tramvajové tratě na Borská pole v Plzni běží na plný plyn. Hotovo by mělo být v příštím roce. Trať bude vedená z Klatovské třídy Kaplířovou ulicí podél univerzity až k průmyslové zóně.

"Cena by neměla přesáhnout částku přibližně 660 milionů korun včetně DPH, tedy konkrétně 597 milionů korun včetně DPH za tramvajovou trať a 63 milionů korun včetně DPH za přestupní uzel," uvádí Magistrát města Plzně. Přestupní uzel vznikne v Kaplířově ulici na místě bývalého fotbalového hřiště.

Samotná tramvajová trať povede Kaplířovou ulicí, do které budou tramvaje zajíždět z Klatovské třídy z křižovatky před konečnou na Borech. U areálu univerzity vznikne točna. Některé z tramvají budou ale pokračovat až do zóny Borských polí. Kvůli stavbě došlo v minulém roce mimo jiné na demolici chátrajícího objektu v Kaplířově ulici u úřadu práce.

foto-michaela-květová (3)

Projektem nazvaným Prodloužení tramvajové tratě na Borská pole – část Přestupní uzel Plzeň/Kaplířova – Dobřanská se radnice snaží vyřešit nevyhovující situac. Výrazně expandující lokalitu Borská pole obsluhují v současné době pouze autobusy a jedna linka trolejbusu.

Stavební objekty, které jsou součástí projektu, zahrnují vedle samotné tramvajové trati včetně doprovodné infrastruktury (zastávky, měnírna atd.) také řadu objektů komunikací (Klatovská, U Borského parku, Kaplířova, U Letiště, parkoviště u úřadu práce), inženýrských sítí (kanalizace, vodovod, plynovod, horkovod, silnoproudé a slaboproudé rozvody atd.), světelného signalizačního zařízení, veřejného osvětlení a tak dále. Hotovo by mělo být v roce 2020.

FOTO: Michaela Květová

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT