Stavba tunelu Ejpovice vrcholí! Hotovo bude v závěru roku - AKTUÁLNÍ FOTKY

30.08.2018 11:52

Stavba tunelu Ejpovice pod vrchy Homolka a Chlum u Plzně pomalu ale jistě spěje do závěrečné fáze. První vlak by měl tunelem projet v polovině listopadu.

2018.08.28-142132-479s
2018.08.28-142132-479s2018.08.28-150712-496s2018.08.28-141012-470s2018.08.28-141445-472s2018.08.28-141711-474s2018.08.28-144211-489s2018.08.28-144204-488s2018.08.28-145916-493s2018.08.28-151806-504s

Stavba nejdelšího železničního tunelu v České republice odstartovala před pěti lety. Teď už je před samotnou závěrečnou fází. V jižním tubusu už jsou položené i koleje a aktuálně se pracuje v tom severním.

Finišuje se také s obkládkami. Hotové jsou naopak chodníky uvnitř tunelu a v současné době vše probíhá tak, že termín dokončení v závěru letošního roku klapne. Jižním tubusem by měl první vlak projet v polovině listopadu, severním pak na začátku prosince.

Obří stavba, která byla náročná i z hlediska samotné ražby, je součástí komplexní rozsáhlé modernizace. Cílem rekonstrukce železniční trati mezi Rokycany a Plzní je zrychlení jízdy z Prahy do Plzně. Po dokončení se doba stáhne pod hodinu. V rámci stavby došlo na úpravy vlastní trati, stanic a nástupišť. Zásadní záležitostí je ovšem stavba tunelu Ejpovice, který tvoří dva jednokolejné tunelové trouby. Severní a jižní tubus jsou propojené spojovacími chodbami.

2018.08.28-151806-504s

Tunel vede pod vrchy Homolka a Chlum a jeho délka je 4150 metrů a je tak nejdelším železničním tunelem v Česku. Současná trať mezi Rokycany a Plzní se pomocí tunelu zkrátí z původní délky okolo 20 kilomterů o víc než šest kilometrů.

FOTO: Hynek Sladký

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT