15.12.2024 10:32
15.12.2024 8:29
V Plzni vznikl nový prostor, kde najdou útočistě děti a mladí lidé v náročné životní situaci - FOTKY
14.12.2024 17:34
Z loupežného přepadení pošty v Tlučné byl obviněn pětapadesátiletý muž
Stavba tunelu Ejpovice vrcholí! Hotovo bude v závěru roku - AKTUÁLNÍ FOTKY
Stavba tunelu Ejpovice pod vrchy Homolka a Chlum u Plzně pomalu ale jistě spěje do závěrečné fáze. První vlak by měl tunelem projet v polovině listopadu.
Stavba nejdelšího železničního tunelu v České republice odstartovala před pěti lety. Teď už je před samotnou závěrečnou fází. V jižním tubusu už jsou položené i koleje a aktuálně se pracuje v tom severním.
Finišuje se také s obkládkami. Hotové jsou naopak chodníky uvnitř tunelu a v současné době vše probíhá tak, že termín dokončení v závěru letošního roku klapne. Jižním tubusem by měl první vlak projet v polovině listopadu, severním pak na začátku prosince.
Obří stavba, která byla náročná i z hlediska samotné ražby, je součástí komplexní rozsáhlé modernizace. Cílem rekonstrukce železniční trati mezi Rokycany a Plzní je zrychlení jízdy z Prahy do Plzně. Po dokončení se doba stáhne pod hodinu. V rámci stavby došlo na úpravy vlastní trati, stanic a nástupišť. Zásadní záležitostí je ovšem stavba tunelu Ejpovice, který tvoří dva jednokolejné tunelové trouby. Severní a jižní tubus jsou propojené spojovacími chodbami.
Tunel vede pod vrchy Homolka a Chlum a jeho délka je 4150 metrů a je tak nejdelším železničním tunelem v Česku. Současná trať mezi Rokycany a Plzní se pomocí tunelu zkrátí z původní délky okolo 20 kilomterů o víc než šest kilometrů.
FOTO: Hynek Sladký