02.06.2025 13:10
02.06.2025 10:22
Řidiči, pozor! Silnice z Rokycan na Ejpovice je neprůjezdná
02.06.2025 9:28
Hudba, koně, zábava a dobrý skutek! Přijďte podpořit Středisko Víteček
Stavba Západního okruhu Plzně pokračuje podle plánu – AKTUÁLNÍ FOTKY
Stavba Západního okruhu Plzně se blíží ke dvěma třetinám a prozatím probíhá bez velkých komplikací. Kdy budou práce dokončeny a odrazí se na stavbě odliv ukrajinských pracovníků? Čtěte v článku.
V jaké fázi je stavba v současné době? „V současné době jsou na stavbě kompletně dokončené zemní práce, páteřní kanalizace a odvodnění všech komunikací. Máme také dokončenou okružní křižovatku, kterou stavba vyúsťuje na silnici I/20, na Karlovarskou. Co se týká mostní estakády přes řeku Mži, což je zásadní stavební objekt, tak v současnou chvíli máme dokončenou kompletní nosnou konstrukci, pracuje se na římskách a izolacích. Co se týká ostatních mostních objektů, tak u některých jsou dokončené mostní konstrukce, u některých by měly být hotové do letních měsíců. Jak počasí dovolí, budeme dále pokračovat na izolacích a dokončovacích pracích. Stavba by měla být dokončena v první čtvrtině příštího roku,“ uvedl hlavní stavbyvedoucí Matěj Brož.
Na konci roku byla stavba v předstihu, ovšem podle stavbyvedoucího může současný odliv ukrajinských pracovníků způsobit lehký skluz: „S odlivem ukrajinských pracovníků se potýkáme i my, stejně jako další firmy v regionu i v Evropě. Nám ze stavby odešlo kolem 70 lidí. Problém s naplněním kapacit patří v současné době k velkým výzvám, je to situace, se kterou jsme se asi nikdo z nás ve své kariéře ještě nesetkal.“
Na stavbě je hlavní mostní objekt estakáda přes údolí řeky Mže, který je dlouhý 1,3 kilometru, dále se staví další čtyři nadjezdy a tři biokoridory. „Problémy jsme měli se zakládáním mostů, protože podloží údolí řeky Mže je nestabilní,“ doplňuje Matěj Brož.
„Západní okruh, respektive jeho aktuálně budovaná II. etapa dlouhá 3,6 km, je naše největší a nejnáročnější dopravní stavba, jak z hlediska finančního, tak stavebně technického, která si vyžádá celkem 2,2 miliardy korun. Její význam je zcela zásadní pro odlehčení dopravní zátěže města Plzně, zejména odvedení dopravy z přetížené Karlovarské a Klatovské třídy, a pro propojení průmyslových zón od D5 směrem na Karlovy Vary,“ uvedl hejtman Plzeňského kraje Rudolf Špoták.
Dotace Evropské unie činí 1,540 miliardy korun. „Veškeré platby ze strany Plzeňského kraje probíhají podle plnění milníků a smlouvy. V současné době je prostavěno již 1,462 miliardy korun, z čehož kraj uhradil 1,281 miliardy korun a město Plzeň 181 milionů korun,“ upřesnil náměstek hejtmana pro oblast ekonomiky, investic a majetku Roman Zarzycký.
foto: QAP