Stavba železničních tunelů u Ejpovic zve k návštěvě!

22.01.2015 10:02

Už o nadcházejícím víkendu se otevře veřejnosti obří stavba budoucích železničních tunelů u Ejpovic. Návštěvníci si budou moct prohlédnout monstrózní razicí štít i celou stavbu. Přinášíme podrobnosti!

img00006
img00001img00002img00003img00004img00005img00006img00007img00008img00009img00010

Den otevřených dveří v prostoru stavby obřích železničních tunelů mezi Dýšinou a Kyšicemi chystá už na tento víkend Metrostav. Tunely budou součástí vysokorychlostního koridoru, díky kterému se zrychlí cesta vlakem z Prahy do Plzně. Monstrózní stavba se otevře veřejnosti v sobotu 24. ledna.

Samotná ražba tunelů startuje v lednu a zájemci si o nadcházejícím víkendu budou moct stavbu prohlédnout. K vidění bude i obří razicí štít TBM S-799, který se na stavbu převážel hodně komplikovaně. Štít má průměr řezné hlavy téměř 10 metrů. Po kompletaci má skoro 115 metrů a váží 1800 tun. Jednotlivé komponenty dopravily z Německa postupně lodě po Labi a následně kamiony. Výroba štítu trvala víc jak půl roku. "Tuto moderní metodu jsme zvolili vzhledem k její bezpečnosti a rychlosti. Již na stavbě úseku metra V.A v Praze jsme si ověřili přednosti tohoto způsobu ražby, jimiž jsou rovněž ekonomická efektivita a ohleduplnost ke krajině a objektům na povrchu,“ řekl Milan Veselský, obchodní ředitel společnosti Metrostav.

Kvůli stavbě je otevřené Informační středisko! Funguje v Industriálním parku Plzeň Ejpovice.

Vzhledem k rozsahu stavby a její zátěž na okolní obce je nově zřízené také Informační středisko v industriálním areálu u Ejpovic. Informační středisko je otevřené každou lichou středu od 15 do 17 hodin. Větší skupiny zájemců nebo například školy si mohou navíc ve středisku sjednávat speciální termíny.

Den otevřených dveří proběhne v sobotu 24. ledna od 10 do 15 hodin. Parkování bude zřízené v areálu I.P.P.E. Dýšina, odkud bude zajištěna kyvadlová autobusová doprava.

Vysokorychlostním koridorem budou vlaky jezdit kvůli zdržení stavby až v roce 2017. "Cílem je dosáhnout jízdní doby pod jednu hodinu z hlavního nádraží v Praze na hlavní nádraží v Plzni i v opačném směru, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a v neposlední řadě zvýšení komfortu pro cestující,“ říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy.

FOTO: Hynek Sladký

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Auto CB ŠKODA Čištění klima