Štít Viktorka už je "zakousnutý" sto metrů! Nejdelší železniční tunel se rodí

06.03.2015 10:57

Stavba nejdelších železničních tunelů u Ejpovic pokračuje. Speciální razicí štít už je zhruba sto metrů zakousnutý ve skále. První tunel z komplexu bude hotový ještě letos. Aktuální fotky!
 

viktorka1
viktorka1viktorka2

Stavba nejdelších železničních tunelů u Ejpovic pokračuje podle plánu. Speciální razicí štít Viktorka už se dostal směrtem na Plzeň do hloubky zhruba sto metrů. První z tunelů bude hotový ještě letos. Vlaky by poprvé měly na trať vjet v roce 2017.

Ostře sledovaná stavba obřího železničního tunelu u Ejpovic opět postoupila. V těch to dnech už se razicí štít Viktorka "zakousl" do skály do hloubky zhruba sto metrů. Stavba prvního tunelu směrem na Chlum by měla skončit ještě v závěru letošního roku. Následně se štít pustí do ražby druhého souběžného tunelu. Kompletně hotovo bude v roce 2017.

Stavba tunelu začala v lednu. Nejdelší železniční tunel bude mít zhruba čtyři kilometry.

Se zpožděním kvůli archeologickým průzkumům začala samotná ražba tunelu v lednu letošního roku. Už na konci minulého roku se ale otevřelo kvůli stavbě informační středisko v industriálním areálu u Ejpovic. Informační středisko je otevřené každou lichou středu od 15 do 17 hodin. Větší skupiny zájemců nebo například školy si mohou navíc ve středisku sjednávat speciální termíny.

 

 

 

Speciální razicí štít, který je dlouhý 120 metrů a váží 1800 tun, byl na konci ledna slavnostně pokřtěný. Lidé také stavbu mohli prohlédnout v rámci dne otevřených dveří a akce nalákala skutečně tisíce zájemců. Jak to vypadalo během dne otevřených dveří Tunelů Ejpovice se můžete podívat zde.

Po dokončení v roce 2017 budou v místech jezdit vlaky rychlostí až 160 kilometrů v hodině. Úsek je součásti 3. tranzitního železničního koridoru a páteřní transevropské dopravní sítě a představuje jeden z největších projektů na železnici v republice. "Cílem je dosáhnout jízdní doby pod jednu hodinu z hlavního nádraží v Praze na hlavní nádraží v Plzni i v opačném směru, zvýšení bezpečnosti železničního provozu a v neposlední řadě zvýšení komfortu pro cestující,“ říká Mojmír Nejezchleb, náměstek generálního ředitele Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy.

FOTO: Facebook Metrostav a.s.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT