Tramvaj č. 4 čekají v létě úplné výluky, pokračuje rekonstrukce trati

29.04.2011 12:49

V pondělí 2. května začne rekonstrukce druhé části tramvajové trati na sídliště Severní Předměstí. Jedná se o 1100 metrů dlouhý úsek od ulice Na Chmelnicích po křižovatku se Sokolovskou ulicí. Trať na Karlovarské třídě, která slouží více než tři desítky let, je v havarijním stavu.

Rekonstrukce tramvajové trati na Severní předměstí

II. etapa rekonstrukce tramvajové trati na Severní Předměstí začne v pondělí 2. května předáním staveniště. Cestující se musí v červenci a srpnu připravit na úplné výluky a náhradní dopravu. Stavební práce se dotknou i řidičů!

1100 metrů dlouhý úsek od ulice Na Chmelnicích po křižovatku se Sokolovskou ulicí je v havarijním stavu. "Další etapa je rozdělena na dvě části a uskuteční se za úplné výluky tramvajového provozu v měsících červenec a srpen, kdy jsou v platnosti prázdninové jízdní řády a také automobilový provoz není tak hustý jako ve zbytku roku," uvedl technický náměstek Petr Rund.

První část v úseku od ulice Na Chmelnicích k zastávce U Družby bude osazena velkoplošnými panely. "Druhá část vedoucí od Družby po stanici Gerská bude provedena na klasickém kolejovém svršku, to znamená na pražcích s užitím železobetonových zákrytových panelů. Užití této technologie je možné z důvodu menšího zatížení tramvajovým provozem," vysvětlil Ondřej Prokop z odboru investic plzeňského magistrátu.

Tramvaj pojede z centra do bývalé konečné ´jedničky´ v Mozartově

Během výluky bude pro cestující tramvajové linky č. 4 zajištěna náhradní autobusová doprava v úseku od provizorní konečné zastávky v Mozartově ulici až na konečnou stanici na Košutce.

V květnu a červnu by měl fungovat jednokolejný provoz v úseku B. Němcové – alej Svobody. V červenci a srpen pak dojde k úplné výluce v úseku Lékařská fakulta – Košutka, l. č. 4 a tramvaj bude odkloněna do obratiště Mozartova a v úseku Lékařská fakulta – Košutka bude zavedena náhradní autobusová doprava.

Stavební práce se dotknou i řidičů. "Podobně jako při rekonstrukci první etapy budou uzavřeny části jízdních pruhů podél tramvajového pásu. Budeme se snažit, aby v obou směrech byly zachovány alespoň dva jízdní pruhy. Pouze při stavbě kanalizace a rušení podchodu dojde v daném úseku ke krátkodobému svedení provozu do jednoho jízdní pruhu," upřesnil náměstek.

V rámci rekonstrukce budou osazeny všechny křižovatky v daném úseku novou světelnou signalizací a v aleji Svobody přibude ve směru do centra odbočovací pruh pro automobily. Odstraní se také nevyužívaný podchod pro pěší U Družby a zastávky veřejné dopravy budou vybaveny bezbariérovými přístupy. Dalším přínosem bude výrazné snížení hlučnosti.

Městu se podařilo cenu II. etapy snížit téměř o 100 milionů korun

Druhá etapa rekonstrukce nejvyužívanější plzeňské tramvajové trati je letošní největší investiční akcí města. Vyjde na 136 milionů korun s DPH. Projektantem navržená cena se pohybovala kolem 230 milionů korun. "Snížení ceny je výsledkem výběrového řízení," sdělil náměstek Rund s tím, pro třetí, poslední etapu již bylo vydáno územní rozhodnutí a zahrnuje rekonstrukci trati od zastávky Severka až po konečnou tramvaje č. 4 a v letošním roce se počítá se zpracováním dokumentace pro stavební povolení.

"Předpokládáme, že v první polovině příštího roku bude stavební povolení vydáno," poznamenal Prokop s tím, že termín zahájení rekonstrukce ale závisí na finančních možnostech města v dalších letech.

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT