14.12.2024 12:23
14.12.2024 10:12
Tragická dopravní nehoda u Plzně. Chodec střet s vozidlem nepřežil
14.12.2024 8:28
Plzeň má rekordní rozpočet na rok 2025. Investovat se bude do DEPO2015 i dopravy
Tramvajová trať na Borská pole vyjde na víc jak půl miliardy, město chce dotace
Chystaná tramvajová trať na Borská pole v Plzni je zase o krok blíž k realizaci. Město navíc nyní bude žádat o dotace. Celkem vyjde stavba na víc jak půl miliardy.
Celkem chce město podat žádosti o dotace ze dvou operačních programů. Finance by mohly pokrýt drtivou většinu nákladů na stavbu.
Stavba má v budoucnu vyřešit dopravní obslužnost lokality Borská pole, kam nyní jezdí jen autobusy a jedna linka trolejbusů. Po vybudování tratě nebudou muset lidé přestupovat při cestách z centra k Západočeské univerzitě, odpadne nárazové přetížení autobusů a vytvoří se podmínky pro vybudování chybějícího záchytného parkoviště.
"Na realizaci tohoto projektu chceme získat dotace ze dvou zdrojů. Konkrétně na projekt Prodloužení tramvajové tratě na Borská pole – část Tramvajová trať to bude z Operačního programu Doprava, celkové náklady jsou v tomto vyčísleny na 597 milionů korun včetně DPH. Výše dotace může dosáhnout maximálně 85 procent z celkových způsobilých nákladů projektu, které jsou odhadnuty na zhruba 381 milionu korun. Druhým zdrojem má být Integrovaný regionální operační program, z něhož chceme podporu na část nazvanou Přestupní uzel Plzeň/Kaplířova – Dobřanská. Celkové náklady jsou odhadnuty na necelé 64 miliony korun včetně DPH, z toho je odhadovaná výše způsobilých nákladů 47,8 milionu korun, maximální výše dotace může činit 90 procent způsobilých nákladů,“ uvedl ekonomický náměstek Pavel Kotas.
Největší nával zastávky poblíž křižovatky ulic Klatovská, Kaplířova a U Borského parku. Drtivá většina cestujících se navíc mezi zastávkami pohybuje přes hlavní tah, který je významně zatížený dopravou. "Počet cestujících přepravených na Borská pole v pracovní den v čase od 5 do 21 hodin v jednom směru je zhruba 6 300 osob, z nich ve směru z Bor přijíždí 3 900 osob a ve směru z centra 2 400 osob. Dále v trase Bory - Západočeská univerzita přijíždí 1 900 osob. V opačném směru jsou čísla obdobná. Většina cestujících je nucena k dosažení cíle kombinovat několik spojů a dopravních prostředků," popisuje mluvčí magistrátu Eva Barborková.
Pokud vše půjde podle plánu, mohlo by se začít stavět už v průběhu příštího roku.
FOTO: ilustrační