13.12.2024 17:56
13.12.2024 13:24
Plzeňští strážníci pomohli muži, který pomýšlel na sebevraždu
13.12.2024 9:22
Bazén v nové nafukovací hale na Slovanech se otevírá veřejnosti - FOTKY
Tramvajové tratě v Plzni prochází čištěním. Probíhá každý den - FOTKY
Důkladné čištění tramvajových tratí v Plzni probíhá po každé zimní sezóně. To letošní právě odstartovalo a potrvá několik týdnů. Speciální čisticí vůz je v terénu denně.
Plzeňské ulice jsou protkány dohromady 52 kilometry tramvajových tratí, z toho víc jak 43 a půl kilometru je takzvaně v zákrytu. Právě zákrytové tramvajové tratě jsou po zimě plné nečistot, které musí čisticí vůz odstranit. Mezi nejzatíženější ulice patří Klatovská třída, na které jezdí právě i po tramvajovém tělese složky integrovaného záchranného systému.
Období po zimě je na úklid kolejí nejnáročnějším v roce, protože k úplnému vyčištění je třeba každý úsek projet speciálním čisticím vozem až čtyřikrát. V ulicích Plzně je tak nyní k vidění nejnovější pomocník techniků dopravních podniků, a sice vůz Mercedes Atego. Ten pracuje dle předem stanoveného 4 týdenního harmonogramu, kde jsou tramvajové tratě v Plzni rozděleny do jednotlivých úseků, na kterých se střídá v pravidelných nočních a denních směnách. S čištěním kolejí se začíná na nejkritičtějších místech z pohledu znečištění a prašnosti - Klatovská třída, střed města a úsek Sady Pětatřicátníků - Košutka. Následují úseky na Světovar a na Skvrňany.
V současné době vyráží čistící vůz do akce každý den, za směnu dokáže přivézt až 3 tuny nameteného materiálu.
"Při práci jsou speciálním adaptérem vyčištěny žlábky kolejí a zadní lištou je plošně vyčištěna plocha kolejišť. Obojí se provádí vysokotlakým vodním proudem 400 Barů, při rychlosti od 2 do 5 km/hod,“ vysvětluje Josef Vracovský, ředitel úseku drážní cesty a doplňuje. "Spolehlivost čistícího vozu Mecedes Atego a nástavby je maximální, během provozu se řešily jen drobné závady.“
V minulém roce čisticí vozy najezdily přes 5 a půl tisíce kilometrů, což je šestkrát delší vzdálenost než cesta z Plzně do Paříže. Vozy "odpracovaly" přes 686 provozních hodin, tedy více než 28 dní nepřetržitého úklidu.
FOTO: PMDP