Další žaloba na Českou spořitelnu

15.03.2013 13:00

Česká spořitelna svým klientům stále účtuje poplatky za vedení úvěrových účtů, za což byla v minulosti už jednou napadena. Žádné změny ve vybírání poplatků však dosud neprovedla.

dtest

Česká spořitelna odmítla přistoupit na podmínky, které od ní vyžadoval časopis dTest a poplatky za vedení úvěrových účtů si banka stále účtuje.

"Českou spořitelnu jsme nejprve vyzvali k mimosoudní dohodě. Bohužel však naše podmínky neakceptovala, a proto podpoříme poškozené klienty vlastní žalobou,“ říká právní poradce sdružení dTest Miloš Borovička a dodává: „Naše sdružení je jedno z mála v České republice, které se prostřednictvím žaloby může domáhat, aby soud účtování poplatků konkrétní bance zakázal.“ Soudní postup zvolil dTest v loňském roce také vůči Komerční bance.

Poplatky za vední úvěrových účtů považuje dTest jako nezákonné, neboť je spotřebitel platí již v rámci úroku. „Úvěrový účet nelze použít k ničemu jinému, než ke splácení úvěru. Slouží tak vlastně jen bance a nikoliv klientovi,“ vysvětluje Borovička.

Při sporech s jinými bankami hodlá dTest zvolit ale účinnější strategii. „U dalších bank jsme se rozhodli podpořit ty spotřebitele, kteří už žalobu podali sami,“ říká Borovička a upřesňuje: „V některých sporech je již nařízené jednání. Pokud do nich vstoupíme jako vedlejší účastník, můžeme poškozené klienty přímo podpořit svou argumentací. Mělo by tak být rozhodnuto dříve než v případě vedení samostatného sporu.“

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT