Učitelka plzeňské ZŠ vyhrála celostátní soutěž se svým výukovým projektem

14.03.2012 10:46

Projekt, který by měl žáky 9. třídy základní školy naučit základy finanční gramotnosti, vytvořila učitelka 10. ZŠ Pavla Sýkorová. A právě s tímto projektem "Finanční matematiky se nebojíme" vyhrála celostátní soutěž!

"Finanční matematiky se nebojíme", to je název projektu finanční gramotnosti, který by měli zvládnout žáci 9. třídy základní školy. A právě s tímto projektem vyhrála učitelka 10. ZŠ v Plzni, Pavla Sýkorová, celostátní soutěž DOMINO:

Sestavit vyrovnaný rodinný rozpočet, připravit si správné argumenty pro úspěšnou reklamaci, vyplnit příkaz k úhradě či vypočítat úrok z půjčky, to vše by s pomocí interaktivní soutěžní hry „Finanční matematiky se nebojíme“ měli zvládnout žáci 9. ročníků. Autorkou výukového materiálu je právě učitelka matematiky na 10. ZŠ na náměstí Míru v Plzni Pavla Sýkorová. S tímto projektem vyhrála 1. ročník celostátní soutěže učitelské kreativity DOMINO. Praktický, interaktivní výukový materiál, jehož cílem je hravou formou utřídit znalosti žáků z oblasti finanční matematiky, obstál v konkurenci 190 soutěžních projektů.

Jak projekt vypadá?

S využitím interaktivní tabule se jednotlivé skupiny soutěžících zábavnou formou seznamují i s tak komplikovanými finančními termíny, jakou jsou IBAN, dividendy, akontace či revolving. Jedna z úloh má například žáky naučit uvědomit si hodnotu peněz. Žáci zde mají sestavit jednoduchou večeři pro tři osoby a odhadnout celkovou cenu surovin pro její přípravu. Dále se učí orientovat v úrokování spoření či vypočítat převod různých měn.

Celorepublikovou soutěž digitálních výukových materiálů Domino pořádal Národní institut pro další vzdělávání pedagogických pracovníků po patronací Ministerstva školství. Jejím smyslem je podpořit aktivity učitelů v tvorbě moderních digitálních výukových materiálů a umožnit jejich širší využitelnost napříč školami v ČR.

foto: Národní institut pro další vzdělávání

SDÍLEJTE ČLÁNEK
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT